J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

zo jun 06, 2010 19:31

Zo vandaag de Giulia van Stephen overgenomen. In een prettige rit naar huis erg genoten en m'n zoontje van 3 ook, hij zat prinsheerlijk op de bijrijders stoel.
er is nog genoeg dat er aan gedaan moet worden en er is zeker genoeg dat ik er aan wil aanpassen, dus ik zal jullie in dit draadje op de hoogte houden van de vorderingen.
Als eerste zijn er een paar zaken die de eerste prioriteit hebben, namelijk:

de gasstang schiet vaak los op de koppeling bij de carbs, de koppeling moet vervangen worden. Hopelijk niet het stuk dat aan de carbs zelf vast zit, of moet dit altijd samen? Foto's volgen nog.

er zit geen beschermplaat aan de onderkant van de stuurkolom, en daardoor hangen er een paar draadjes en zit de chokekabel los in het dashboard.

ruitenwisser links pakt maar 1/3 van het raakvlak, zal een kwestie van bijstellen zijn schat ik in.

ze loopt stationair wat onregelmatig (slaat soms af en lijkt te ploffen in de uitlaat) en rookt met name na even vol op het gas te hebben gestaan als het gas word losgelaten.

ze heeft broodtrommels als luchtfilters, ik ben op zoek naar de klassieke luchtfilters om dee te verbouwen zodat er voldoende koude lucht word aangezogen. Als iemand ernog een paar heeft liggen, ik houd mij aanbevolen

Ik kan nog wel 20 dingen bedenken, maar laten we het stapje voor stapje gaan doen.

foto's moet ik nog over zetten, zal ze dinsdag toevoegen.
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1774
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

zo jun 06, 2010 19:57

zal ik hierbij dan maar een fotootje plaatsen
avator die ik heb heb ik van vorige eigenaar geleend, en zal ik binnenkort wisselen (rechts aanklikken en opslaan) :wink:

Afbeelding


is inderdaad nog wel een aantal zaken aan te doen , waar ik voorlopig niet aan toe zou zijn gekomen zoals idd. electra stuurkolom waar door eerdere eigenaar wat mee gerommeld is .
alleen kunstofkopje van gasstangetje zal genoeg zijn lijkt me.
vind het zelf ook een fijne Giulia om in te rijden , en zal haar voorlopig toch wel missen :wink:

zover ik haar heb kunnen beoordelen in die tijd dat ik haar gehad heb is het een Giulia die de moeite waard is
hoop dat je er net zoveel schik mee houd als ik ermee gehad heb, al was het voor mij wat kort.

gr.
Stephen
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

ma jun 07, 2010 21:43

Gefeliciteerd met deze Juul!

Leuk ding!

Ik heb de live gezien met Jurian achter het stuur en die was er helemaal weg van!!

Jammer voor hem dat ie weg is.

Ik heb vernomen dat er Solexen opzitten die wel een beetje TLC nodig hebben dat zal wel wat met afslaan/ploffen te maken hebben!

gr Jan

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

RE: Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

di jun 08, 2010 15:53

de solexen zijn vervangen voor dubbele webers (door Stephan) dus dat is al gedaan.
Ik heb wel een lijstje met things to do over hoor :)

zal aankomend weekend eens een lijstje maken en samen met een stel foto's met jullie delen.
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

wo jun 09, 2010 10:53

Gefeliciteerd met deze Juul!

Leuk ding!

Ik heb de live gezien met Jurian achter het stuur en die was er helemaal weg van!!

Jammer voor hem dat ie weg is.

Ik heb vernomen dat er Solexen opzitten die wel een beetje TLC nodig hebben dat zal wel wat met afslaan/ploffen te maken hebben!

gr Jan
And still am .... leuk om te horen dat ze weer bij een liefhebber terecht is gekomen! :D
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

RE: Giulia 1300 super uit '71 met 2.0

za jun 12, 2010 18:31

niet webers maar dell orto's by the way
vandaag weer lekker aan het sturen geweest.

nu wel op zoek naar een vraagbaak, ik vind het wel prettig om een naslagwerkje te hebben
kan alleen deze vinden http://www.asnbooks.nl/product_info.php ... 5tob73hr11 iemand nog een betere suggestie?

eerste bestellijstje ziet er als volgt uit:
spiegels (sorry, maar daytona spiegel gaat in de verkoop)
onderkap stuurhuis
luchtfilterhuis (zie http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... sc&start=0 voor mijn plan)
andere km teller en toerenteller (nuova stijl, past in de zelfde opening?)
aparte oliedruk, olietemp en volt meter

Verder staan op de to do lijst
startblokkering monteren (iemand hier suggesties?)
nakijken klepgeleideres (rook een tikkeltje te) ben aan het kijken naar een adres bij voorkeur in de buurt van Hoofddorp
electronische ontsteking monteren (twijfel tussen contactpunt vervangers en 123 ontsteking, sta open voor tips)
carbs en ontsteking laten afstellen


zal morgen foto's maken, is er vandaag niet meer van gekomen.

greets,
J
It's crap that bores the crap out of crap

Terug naar “Projecten”