nou, volgende stap heeft ook even geduurd. Lag meer aan mij dan aan de auto. Maar boeiend t was toch te warm om te rijden zonder airco
De 75 heeft 2 jaar APK! En nu de eerste echte, legale kilometers kunnen maken. In Nederland en niet in Mexico.
Paar kleine kinderziektes. Radiateur begon opeens te lekken. Maargoed, dat was al een 2e handse en bewust gekozen voor een goed verkrijgbaar model dus bij de lokale automaterialen zaak een nieuwe besteld en volgende dag weer in orde gemaakt. En de bak schakelt nog niet super, maar dat ligt aan t mechanisme. Daar zit nog een kogel met erg veel speling, die heb ik al een vervanger en binnenkort maar eens oplossen.
Onderstel verdiende ook aandacht. Oude gele Konis (echt oud, ik had ze al 2e hands gekocht) en Eibach veren maar gewoon bij het oud ijzer gedaan.
En iets fatsoenlijk er onder gezet. Lagen al even te wachten

Rijdt echt wel goed en uitlijnen moet nog en in detail afstellen ook. 100kg veren voor, 60 achter. Auto is stug maar niet hard. Oneffenheden voel je, maar niet storend. Drempels moet ik wel nog steeds voor afremmen, maar daar kan ik wel nog normaal overheen. Heb m ook niet heel veel lager gelegd.
En de RVS uitlaat toch maar weer er onderuit. Die is echt te luid. Klinkt echt grandioos, maar stationair best aanwezig en trekt me iets teveel aandacht. Tijdelijk de RDW uitlaat er onder (minus dB killer) en dat is weer te zacht. Dus op zoek naar de middenweg.
En het vliegwiel is echt heel, heel erg licht. Die 4kg is misschien wat té, en ik wist ook niet dat die zo licht ging zijn toen ik m bestelde. Want het is echt een nerveus ding om langzaam mee te rijden of te manouvreren. Dat gezegd hebbende is er ook nog wel wat te winnen in de afstelling van mijn elektronische gasklep en pedaal, die kun je wat minder gevoelig maken en dat helpt wellicht ook.
Maargoed. het rijden.
Echt vet. Dit is hoe ik een 75 altijd had willen hebben. Je kunt echt meer dan normaal mee rijden als je onder de 3500 toeren blijft. Snel zelfs. En dan bij vol gas komt er boven de 4000 toeren echt een soort extra kick in, all the way tot 7000. En hoewel het ook best hard gaat, is de snelheidsbeleving ook aanwezig en dat is wel fijn want dan kun je er ook nog van genieten zonder debiel illegaal hard te gaan.