Dat mijn tank slecht was wist ik al maar ik had de reparatie nog niet goed bekeken. Even de roterende staalborstel er overheen en er zijn blijkbaar 2 stuivers op gesoldeerd. Koningin Juliana van 1978, ouderwetse degelijkheid. Nou is er iets met muntgeld en geluk in auto’s. Dus los gesoldeerd en deze gaan weer terug in de auto. Gelijk ook de vulhals uitgeslepen en een plekje gegeven in de schuur. Ook die gaan tegenwoordig vaak mis bij reproductie tanks.
Leuk om gelijk de vlotter van binnen te bekijken. Een sleepcontact over weerstanddraad en een zelfde armpje wat meer naar binnen staat en bij volledig leeg een contact legt met het reservelampje. Bij volledig leeg geeft de draad 100 Ohm weerstand, half is 50 Ohm en een volle tank geeft 0 Ohm. Die had ik vroeger al eens ervaren. Door een lekkend kofferbakrubber was er water op de tank terecht gekomen in de bovenkant van de vlotter. Directe kortsluiting naar massa, dus 0 Ohm. Dus een volle tank….totdat hij natuurlijk echt leeg was en het wandelen begon.
Ik wil graag beter leren lassen en toevallig geeft deze Giulia daar genoeg aanleiding toe. Heel interessant om weer een nieuwe vaardigheid te leren. Dus zelf een tankrand gemaakt voor 12 euro. Nog geen Mig/Mag apparaat gekocht dus voor nu aan het werk met het elektrische lasapparaat van de buurman. Veel geleerd! Lange mouwen, handschoenen zonder gaten, laskap mag best iets sneller schakelend exemplaar zijn…. Niet lassen op je mal, ja de hoek die je bedenkt trekt echt krom, maar uiteindelijk…… best tevreden. Toch nog tekort aan 1 kant dus nog iets verlengen maar je merkt dat je handiger wordt. Youtube filmpjes kijken helpt ook echt wel. Dus stap voor stap komen we er wel. Het is nog klungelwerk van een beginner maar ik heb er veel plezier van. Volgende stap wordt stukje plaatwerk maken voor de bodem naast de tankrand. Nu al zin in…