Update; niet zozeer voor de lezers maar problemen opschrijven helpt me altijd om oplossingen/werkrichtingen te bedenken

en dan kan ik het net zo goed posten.
tijdens starten zakt mn voltage dusver naar beneden dat de ECU uitschakelt. Als ik de pomp of onsteking loskoppel dan blijft ie wel aan, startvoltage zakt dan naar 9,5 volt ofzo. Dat is te weinig. Maar de auto slaat natuurlijk niet aan als de ECU uit is....
Een dergelijek spanningsdrop kan komen door, zover ik weet:
-slechte accu
-weerstand in kabels
-startmotor met veel weerstand
-stekker/pin niet in orde
Motor gaat wel gezond snel rond, dus het lijkt haast alsof de ECU te weinig spanning krijgt en niet de startmotor. Ik geloof ook niet dat de accu echt zo slecht is, die blijft na opladen weken op 12,6 volt. En dan zou je ook verwachten dat de motor echt steeds langzamer rond gaat en dat is absoluut niet het geval.
Zal de stekkers maar eens door gaan meten, wellicht is er ergens een pin teruggedrukt of doorgefikt. Uiteraard is mijn multimeter overleden dus dat wordt iets voor een volgende keer.
Het is wel lastig overigens om te troubleshooten als de laatste keer dat je er aan gewerkt hebt 1,5 jaar geleden is
