Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Deur 75

ma feb 06, 2006 16:04

Help:

er zit een deur dicht en die wil niet meer open. Het is het portier rechts achter, de accu is geheel leeg en het portier gaat van binnen en buiten niet open. De slotvergrendeling gaat wel omhoog. De andere portieren zijn wel te openen.

Hoe krijg ik deze open?

Alvast bedankt,

Rob

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Deur 75

ma feb 06, 2006 18:10

Dat had mijn sloop-America ook. Met veel WD-40 het slot inspuiten (zit waarschijnlijk vastgerot, ik ga er van uit dat je deur-open mechanisme wel 'grijpt'). Daartoe eerst deurrubber wegpielen aan binnenzijde, en dan kun je de slotvanger wel gereiken met WD-40 (kan evt ook via de buitenkant, door de spleet tussen carrosserie en portier). En dan enig gedoseerd geweld (vraag maar aan Graffiaturo :wink: ) en dan komt-ie wel! Suc6...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

ma feb 06, 2006 18:13

Vaak zit dan de CPVmotor vast zodat de deur niet open kan...

Ontdooien of een paar gerichtte tikken op de deuropener ad buitenzijde terwijl je het openenpinnetje wat op en neer beweegd.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 06, 2006 19:02

Of de binnenbekleding loshalen en dan je slot lekker volspuiten met een smeermiddel. lijkt, nee is wat meer werk.
Ik neem echter aan dat je het daarna goed wilt oplossen en dan moet je toch het slot demonteren om het goed te kunnen schoonmaken en opnieuw smeren. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfa147man
Full Member
Full Member

vr nov 21, 2008 19:13

Ik haal dit topic even naar boven omdat ik momenteel iets gelijkaardigs heb met het portier Links Voor.

De deur is dus op slot. Draai je met de sleutel naar links dan zie je het topje in de deur een beetje omhoog gaan, maar eens je de sleutel lost gaat ie weer naar beneden. Zelfs als je het topje zelf zoveel mogelijk omhoog trekt kun je zowel vanbuiten als vanbinnen het portier niet openen.
Vreemd hoor. De binnenbekleding is er al uit, de deurrubber is ook al los. Ik kan alles redelijk goed zien maar ik merk niks abnormaal op. Het lijkt vanbinnen in het mechanisme te zitten.
Als ik de zekering van de CV uittrek, en probeer dan het topje omhoog te trekken, krijg ik de deur nog niet open.

Alles is al goed ingespoten met WD40, maar nog steeds geen resultaat. Vanbinnen aan de slotvangers (grijprtjes) wrikken met een schroevendraaier werkt ook niet.
Kloppen op het deurslot brengt ook geen beterschap. Ik baal echt.

Iemand nog tips?

Het is echt balen want normaal gezien rij ik er morgen een rally mee in het waasland. Er zit sinds kort een andere motor in de auto, er zitten dikkere veren op en dergelijke. En gans de week reed ie perfect. Tot 12u voor de start van die rally. Mag ik ineens niet meer instappen
:cry:
Gans de boel een nachtje laten weken in de WD40 is misschien de beste oplossing, maar dan zal ik met de 147 moeten starten. Ik vind het iets te gevaarlijk om te rijden in een auto waarvan portieren blokkeren....
** 147TS, 75TS **

DAVE
Guru
Guru

vr nov 21, 2008 21:50

Jef75 kan dit probleempje oplossen, heeft dit euvel bij mijn turbo opgelost.
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

vr nov 21, 2008 23:38

slotmotortje even losschroeven,dan kun je volgens mij je deur iig open doen...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

alfa147man
Full Member
Full Member

zo nov 23, 2008 08:23

Krijg je da servomotortje makkelijk los? Ik heb er nog niet aan verder kunnen werken. Zit gans dat slot mechanisme niet gewoon vast met 3 boutjes? Of kan at motortje los, zonder de mecaniek van het slot e demonteren?

(ps: toch maar de staepelaere rally gestart met de 147, meer info over deze rally op http://www.altena-vzw.be/atm/ATM_news.htm )
Ik zal ineens Jef ook eens een pb-tje sturen. hopelijk geraakt het slot vlot hersteld.

ciao!
S
** 147TS, 75TS **

alfa147man
Full Member
Full Member

ma nov 24, 2008 20:52

Het is gelukt!
Bedankt voor de tips jongens
saluti
** 147TS, 75TS **