Pagina 1 van 1
33 veerpootbrug
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:36
door Alfa Corse
Heb een vraagje over een veerpootbrug voor een 33.
Heeft dit nu wel of geen zin???
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 14:44
door Rainier155
Ik heb er een op mijn 155 en ja dat heeft zin.... wegligging wordt beter en je kunt harder door bochten en over rotondes.

Re: RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 15:16
door reijnaje
Ik heb er een op mijn 155 en ja dat heeft zin.... wegligging wordt beter en je kunt harder door bochten en over rotondes.

Wordt hier specifiek om een veerpootbrug voor de 33 gevraagd

De 33 heeft namelijk tussen de veerpoten een extra plaat zitten waarmee de accu, kachel etc van de motorruimte gescheiden worden. Die extra plaat zorgt van nature ook voor extra stijfheid.
Mijn vraag is: wat wil je met een veerpootbrug bereiken op een voorwielaangedreven auto? Weet je zeker dat je de auto stijver wilt hebben aan de voorkant?
Re: RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 15:28
door Mobster
Wordt hier specifiek om een veerpootbrug voor de 33 gevraagd

De 33 heeft namelijk tussen de veerpoten een extra plaat zitten waarmee de accu, kachel etc van de motorruimte gescheiden worden. Die extra plaat zorgt van nature ook voor extra stijfheid.
Mijn vraag is: wat wil je met een veerpootbrug bereiken op een voorwielaangedreven auto? Weet je zeker dat je de auto stijver wilt hebben aan de voorkant?
Daar heb je gelijk in Reijnaje, ik zou ook eerder zeggen dat de 33 beter stuurt zonder veerpootbrug.
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 16:32
door Rens 1.7QV
Ik geloof dat zo'n veerpootbrug vooral zin heeft bij een 33 dat de auto beter rechtdoor wil tijdens volgas acceleren. Maar als je de voorkant van een voorwielaangedreven auto stijver maakt dan zal die denk ik meer overstuurd ik bedoel onderstuurd worden, dan dat die was.
Rens
Re: RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 16:40
door Huib
Maar als je de voorkant van een voorwielaangedreven auto stijver maakt dan zal die denk ik meer overstuurd worden, dan dat die was.
Rens
Dat zou positief zijn want dat betekent dat je het onderstuur indamt.
Maar gezien je redenatie van stijvere voorkant = minder grip denk ik dat je bedoelt dat het onderstuur toeneemt, dus het over de voorwielen wegglijden.
Re: RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 16:50
door Rees Cees
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 17:04
door bert
Met McPherson ontstaat een buigend moment op de demperpoot en een grote kracht op het binnenscherm. Het is een versteving van de veerpoten en gaat met name beweging van het bovenste lager tegen. Ik heb ook een auto met McPherson en ben van plan, zeker als deze voorradig zijn, om een dwarsgeplaatste versteving te monteren. In theorie zou het het een scherper sturende auto als gevolg moeten hebben bij grote spoorkrachten maar het is natuurlijk geen garantie..Wie is de fabrikant bijvoorbeeld???
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 17:33
door Alfa Corse
Ik weet genoeg, dank jullie!!
Re: RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 17:50
door Rees Cees
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: ma feb 06, 2006 18:13
door Remco S
ik had op mijn vorige 33 een veerpootbrug zitten en het gaf wel degelijk verschil, zeker tijdens korte bochten (slalom)
Een 33 heeft wel een soort brug al lopen tussen de veerpoten, maar met een extra veerpootbrug maakt het wel degelijk verschil.
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: di feb 07, 2006 13:47
door jer
ik sluit me bij Remco aan, ik heb toch wel profijt van de veerpootbrug
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: di feb 07, 2006 15:15
door Rens 1.7QV
@Huib:
Typen is ook moeilijk. Mijn bedoeling was om er idd onderstuurd neer te zetten, nu is dat natuurlijk wat makkelijk , maar lees het topic nu pas weer..
Rens
Alleen wat had je er nu neer gezet Rees Cees want dat kan ik nu niet meer lezen????
RE: 33 veerpootbrug
Geplaatst: di feb 07, 2006 17:13
door alfaqv75
33 wordt zenuwachtiger met veerpootbrug aan de achterzijde, maar met een verlaagde 33 is er meer verschil dan een niet verlaagde 33, met een niet verlaagde 33 merk je er niets van
verhalen dat je harder door een bocht kan?? onzin.......