Pagina 1 van 1
Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 21:57
door Speeder
Hoi Alfisten,
Nog steeds ben ik bezig met mijn alfa33. Dit keer kom ik weer met een nieuwe vraag:
Tijdens het sleutelen aan mijn alfa vond ik dat de motor eigenlijk wel 'erg' geroest was. Ik weet dat de alfa 33 geen platen onder de motor heeft, en dus alle pekel en troep tegen (en op) het blok slaat. Ik heb 2 foto's bijgevoegd. Vinden jullie mijn blok uitzonderlijk, of zien de meeste motorblokken van eind 93' er zo aangeslagen uit? Wat zou ik hier eventueel tegen kunnen doen? Moet ik er uberhaubt iets tegen doen, of maakt dit eigenlijk geen *** uit...

RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:06
door sprint88
Ziet er volgens mij niet overdreven slecht uit
natuurlijk altijd wel even schrikken onder de inlaat en achter de distr. kappen:schrik:
wel goed in de gaten houden dat de diverse slangklemmen nog goed in orde zijn
anders liever direkt vervangen door andere liefst RVS klemmen
je kunt er nu beter bij.
grt rogeralfa

RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:06
door Rens 1.7QV
dat doen die blokken allemaal, nu moet ik wel zeggen dat die van jouw er best wel bruin uitziet. Je hoeft je er in ieder geval niet druk om te maken, het is ook van gietijzer, dus als dat roest geeft dat zo'n bruine kleur.
Ik heb wel eens gezien dat er mensen het blok een kleurtje hebben gegeven.
Rens
RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:35
door 164 Q4
Vergeleken met de '91er 33 van m'n zus is deze wel heel erg roestig ja. Maar die boxer van m'n zus zit ook in de zwarte motorlak en heeft de metaaldelen zoals de deksels van de distributie in de poedercoating zitten dus dat zal 'm daar dan ook wel aan liggen

.
RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:42
door ElCamino
Roest is geen goed teken, dat betekent dat je motor te weinig olie lekt...

RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: zo feb 05, 2006 22:42
door Maxtor
Rond de distributie is die van jou idd een stuk bruiner dan die van mij. Maar zoals veel anderen al zeiden, niet echt iets om zorgen om te maken. Plaatje van mijn boxer, heeft ook een bruine bovenkant

RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: ma feb 06, 2006 12:21
door Huib
Dit is juist supermooi! Normaal gesproken is zo'n blok besmeurd met een dikke laag zwarte drap van alle lekkende en zwetende pakkingen. Die van jou is dus juist lekker droog!
RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: ma feb 06, 2006 14:55
door Tim_33
tering wat een verroeste zooi is het bij jullie zeg! Bij mij is het echt veel minder! Dat ook die startmotor, thermostaat, radiateur en fan zo onder de roest zitten! Dat heb ik helemaal niet..Maar idd wat je zegt,het maakt niks uit
Voor alu al helemaal niet, want corosie op alu is als een beschermlaagje!
Re: RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: ma feb 06, 2006 15:00
door Mobster
Dat ziet er idd redelijk roestig uit.
Heb je hem veel buiten laten staan en heeft ie missh. een tijdje stilgestaan.
Voor je motorblok kan dit absoluut geen kwaad, maar missh dat er sommige ijzeren spanbandjes binnenkort kapot zullen gaan.
Mijn motor is niet zo roestig, maar de reden is al verteld, altijd wel wat olie op het blok.
RE: Roestvorming op en rond het motorblok...
Geplaatst: ma feb 06, 2006 21:59
door Speeder
De distributiekappen zijn inmiddels gestraald en gepoedercoat, de waterpomp is vervangen en de beugeltjes opnieuw geschuurd en gespoten. Tevens zijn alle slangen en slangenklemmen vervangen, dus dat zit wel goed. Dan blijf ik dus alleen nog zitten met dat aangeroest gietijzere blok. Maar volgens jullie moet ik daar dus nix mee doen, geen roestomvormer of weet ik het wat eroverheen? Met de boormachine en borsteltje schoonmaken is bijna geen doen. Bovendien is die roest toch zo weer terug...
Greetz
Speeder