Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

electrisch probleem

di jan 31, 2006 23:50

Ik heb sinds zaterdag een 33 1.7 IE, voor de winter

vanavond bleek, ik werd er door minstens 15 andere automobilisten op gewezen dmv grootlicht, knipperen, toeteren e.d., dat er aan de achterkant helemaal niets brand, op de kentekenverlichting na dan
de knipperlichten werken ook wel gewoon.
de vorige eigenaar heeft zowel zijn alarm, als ook de alfacontrol-unit verwijderd

ik heb al verschillende dingen gecontroleerd, zekeringen en lampjes zijn heel, maar ik krijg geen voeding op de achterlichtstekkers, behalve die voor de clignoteurs

zou het kunnen zijn dat de verlichting en remlichten via de alfacontrol-unit geschakeld zijn, dus als ik er weer een alfacontrol-unit aan prik, dat het probleem opgelost is, of zal ik echt het hele stuk kabelboom moeten nalopen en doormeten omdat er waarschijnlijk een draadbreuk inzit

graag snel advies/meningen

alvast bedankt
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Huib
Guru
Guru

RE: electrisch probleem

wo feb 01, 2006 09:05

Even een alfacontrol eraan prikken is toch zo gebeurd? Dat is in ieder geval wel de oplossing met het minste werk.

Maar heeft de vorige eigenaar zelf ook gereden zonder alfacontrol en/of zonder achterlichten?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo feb 01, 2006 09:06

Ik denk dat je inderdaad zelf al de oplossing hebt gevonden: de ARCheck weer installeren.
Dat ding meet kapotte lampjes door er in serie een hele kleine weerstand mee te zetten en daar de spanning over te meten.
Ik denk dat ie dus nodig is. Maar waarom de voorkant dan wel werkt weet ik niet.

Raimon
Guru
Guru

wo feb 01, 2006 11:49

Ik heb bij één van mijn vorige 33'ers ook die Alfa Control unit er uitgehaald en had geen problemen met uitvallende verlichting of wat dan ook....
156 SW 1.9 JTD

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 01, 2006 19:31

Misschien kun je een noodoplossing maken door de kentekenverlichting door te trekken naar de achterlichten. Voor tijdelijk dan. Ben je voorlopig geholpen.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 01, 2006 19:38

Het probleem van een volledig uitvallende achterlichten is wel des-alfa's. Ik ken het uit de 105, de Sud en ook de Giulietta.
De keren dat ik last van dit probleem had zat in het de lichtschakelaar aan de stuurkolom.(Dim-/Grootlicht)
Deze kan defekt zijn, maar ook de STEKKER :wink: aansluiting daarvan onder het dashbord : kan wel eens voor problemen zorgen.

Heb je al gecontroleerd of je stadslichten wel branden als de zaak achter niet brand??? Branden de stadslichten dus ook niet dan wijst het probleem wel heel erg in de richting van de schakelaar/stekker. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: electrisch probleem

wo feb 01, 2006 19:47

Het probleem van een volledig uitvallende achterlichten is wel des-alfa's. Ik ken het uit de 105, de Sud en ook de Giulietta.
De keren dat ik last van dit probleem had zat in het de lichtschakelaar aan de stuurkolom.(Dim-/Grootlicht)
Deze kan defekt zijn, maar ook de STEKKER :wink: aansluiting daarvan onder het dashbord : kan wel eens voor problemen zorgen.

Heb je al gecontroleerd of je stadslichten wel branden als de zaak achter niet brand??? Branden de stadslichten dus ook niet dan wijst het probleem wel heel erg in de richting van de schakelaar/stekker. :wink:

Klinkt herkenbaar @@ (giulietta destijds) maar bij mij was het bij het overschakelen van dim-naar grootlicht: Alles uit (incl dashboard) en alleen grootlicht aan....
Bij Arjan branden echter de kentekenlampies wel... :? Neem aan dat die via dezelfde draad vanaf de schakelaar gevoed worden?
Dus waarom de achterlichten dan niet? Stekker wellicht dan?Ik denk idd dat het met dat kapottelampjescontrolcheckdingesje te maken kan hebben...
@Graffiaturo, suc6 ennieweej, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 01, 2006 20:07

Kentekenverlichting doet het WEL jongens, dus mag je die schakelaar uitsluiten.
Is toch duidelijk dat alle zaken die door de Alfa control worden doorgemeten er plots uitliggen ? Heb je nog een unit, Graf ? Of bezorg ik je die uit de sloper ? (alleen weet ik niet meer 100 % zeker of die ééntje heeft....)
Knipperlichten doen het gewoon, die gaan NIET via de alfacontrol, evenals de kentekenverlichting. Remlichten zullen het vermoedelijk ook niet doen ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 01, 2006 20:17

Klopt michel, ook de remlichten doen het niet
net als de stadslichten trouwens, ook niets

als het goed is, heb ik nog ergens een ARC liggen, maar zal flink zoeken worden.

en anders rij ik morgen effe bij Louis langs :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 01, 2006 20:22

...Of je neemt het schema er bij en je brugt door waar het moet (er van uitgaand dat je geen ARC wil). Zitten 3 of 4 multistekkers op dacht ik, is vermoedelijk in en out draadje per circuit. Link die door en klaar is Graf. vermoedelijk maar een stuk of 2, drie linkjes maken.
of meet gewoon door

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 01, 2006 20:24

ik heb geen bezwaar tegen een ARC, was er al uitgehaald door de vorige eigenaar

maar ik heb ooit, een jaar of 5 geleden een 33 16v elegance gesloopt, waar ik dus de ARC van heb overgehouden

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: electrisch probleem

wo feb 01, 2006 20:29

ik heb geen bezwaar tegen een ARC, was er al uitgehaald door de vorige eigenaar

maar ik heb ooit, een jaar of 5 geleden een 33 16v elegance gesloopt, waar ik dus de ARC van heb overgehouden
maar waar heb je die nou toch gelaten ? :-k :lol:

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 02, 2006 22:32

Probleem is opgelost

oorzaak was dus inderdaad het ontbreken van de alfacontrolunit

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 02, 2006 22:36

Sh*t, is dus een can't live with 'em, can't live without 'em verhaal...

ProJustice
Junior Member
Junior Member

zo aug 23, 2009 18:39

Laat ik dit nu ook hebben gehad gister. Ik had vd week me dashbord uit elkaar gehaald ivm reparatie kachel.
Kwam ik ergens verstopt een alfa control tegen met 1 stekker drin. Ik dacht eruit met die rommel en alels weer in elkaar.
Rijdt ik gister op de snelweg 22 30 terug naar huis en dach tik wat flits iedereen toch...ff gestopt en ja hoor al ruim 100 km gereden zonder achterlicht partij en remlicht.
Maar die alfa control lag thuis en pas na het lezen van het forum omdat ik natuurlijk alles al had nagekeken kwam ik erachter dat hi jertussen moet blijven.

Dus ja haha :D
In Bezit van :
156 2.5 v6 24v Squadra

Reeds in bezit geweest:
1x 156 1.8 TS 16v ( ex-G3 )
4x 33 1.7 16v.
2x 75 1.8 Epoca's
1x 146 1.7 16v

Terug naar “Algemene Technische vragen”