Ik ben bezig met een restauratie van een Giulia Super, maar heb een vraag betreft de carburateurs.
Omdat ik veel leden hoor spreken dat Dellorto's fijnere carburateurs zijn dan de Webers, had ik
eindelijk een set weten te krijgen via een kennis van mij, die mij vertelde dat het van een
2 liter blok afkomstig was. Maar na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de venturi maat niet klopte
evenals de sproeierbezetting. Na de venturi's en de sproeiers uitgewisselt te hebben met iemand
zodat ik met de juiste maten venturi's en sproeiers volgens de boeken had, heb ik deze overgezet.
Toen nog een revisiesetje gehaald en ingebouwd. Daarnaast leek het mij wel leuk om er
2 K&N filters op te plaatsen voor het aanzuiggeluid.
Vervolgens ingebouwd en de basisafstellingen volgens het boek gebruikt. Eindelijk starten, maar dit
lukte alleen wanneer ik de choke zou gebruiken. En wanneer ik dan iets gas gaf viel de motor weg,
alsof hij teveel lucht of juist benzine kreeg.
Ik krijg em niet op een afstelling om de motor zonder de choke te laten lopen, heeft dit te maken met
filters (misschien meer lucht), of kan ik niet zomaar de venturi's en de sproeiers overzetten omdat er
in het huis van de carburateur iets anders zit. Het gaat hier betreft een set DHLA H waar oorspronkelijk
30 venturi's in zaten.
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven, ik hoor het graag.
Gianno Bisutti