mdb147alfa
Newbie
Newbie

Advies gevraagd rolkap Spider 4e generatie

vr jun 05, 2026 23:54

Afbeelding

Ik heb nu 2 jaar een Spider 4e generatie. Eigenlijk deze week pas geprobeerd om de afdekkap, die over de softtop (achter de stoelen) heen gelegd kan worden (ter bescherming van de softtop), weer op z'n plek te krijgen. (zie foto) Maar toen kwam ik op een probleempje (een uitdaging?) terecht. De afdekkap (met eigen stalen openingen in de hoeken) moet je links en rechts in de chromen "haakjes" hangen op de carosserie, maar het past niet (terwijl de kap gewoon bij de auto hoort).

Probleem is dat de afstand tussen de twee "haken" (zo noem ik het nu maar even) van de afdekkap zelf ongeveer anderhalve centimeter korter is dan de afstand die nodig is om die haken in die chromen haken van de carrosserie te haken (sorry voor het enigszins kromme taalgebruik, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Ik kan 'm aan de ene erin haken en dan aan de andere kant (ook met 2 man) trekken wat ik wil, maar ik krijg 'm aan die andere kant totaal niet aangehaakt krijgen.

Die afdekkap is van skai en heeft waarschijnlijk meer dan 10 jaar op zolder van de vorige eigenaar gelegen. Kan dat ding daardoor krimpen? Lijkt me raar.

Heeft iemand een tip of advies om dit weer in orde te krijgen? Alvast hartelijk dank!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Advies gevraagd rolkap Spider 4e generatie

za jun 06, 2026 10:27

voorzichtig warm maken met hete lucht verafstripper of goede haarfohn?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

mdb147alfa
Newbie
Newbie

Re: Advies gevraagd rolkap Spider 4e generatie

za jun 06, 2026 12:30

voorzichtig warm maken met hete lucht verafstripper of goede haarfohn?
Klinkt goed. Dat betekent dat je skai kunt oprekken onder warmte? Ik ga het proberen! :thumbs: :thumbs:

Terug naar “Algemene Technische vragen”