Pagina 1 van 1

Sportremmen voor een GT

Geplaatst: za sep 06, 2025 16:52
door FDD
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Ik ben in het bezit van een Alfa Romeo GT met de 330mm remmen voorop en in het vooronder de 3.2 V6

Nu is de remmerij op, dus wil alles gelijk rondom vervangen en het liefst een beetje upgraden, dus op zoek geweest naar remschijven met groeven.

Ik kom er tot mijn stomme verbazing achter dat fabrikanten de GT al vergeten zijn;
-Brembo alleen nog standaard schijven, gegroefd of geboord alleen voor de "mindere" varianten.
-AP racing niks
-Wilwood niks
-EBC heeft ze wel, maar was vroeger kwalitatief minder dan Brembo, geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Nu ben ik nieuw in het Alfa Romeo wereldje, maar het lijkt me niet dat ik de eerste ben die dit wil aanpakken. Kan iemand me de weg wijzen naar sport remschijven?

Qua remblokken wordt het Ferrodo DS2500 rondom, maar de uitdaging ligt dus bij de remschijven.

Re: Sportremmen voor een GT

Geplaatst: zo sep 07, 2025 18:30
door vV
https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/ ... 4-04-10-08
https://www.taroxbrakes.eu/?s=&ymm_sear ... 20V6%2024v

zelf niet zo kapot van ferodo 2500... persoonlijk zou ik gaan voor Pagid RS 4-2 (de blauwe pagid).
stop dit zelf altijd naast in de racers ook in de wat vlottere straat alfas. Ook koud goed erbij.

Re: Sportremmen voor een GT

Geplaatst: zo sep 07, 2025 18:57
door Dirk-33
ik zou wel eens goed nadenken over wat je wilt bereiken en wat je doel is.
trackdays? dan vooral doorzetten.
Pagid Blauw is inderdaad een fijn blok, ik deel vV zijn mening over 2500. CL RC5+ remt ook gigantisch goed.

Maar voor alleen straatgebruik? Al die remblokken maken best wel geluid en voor een daily kan dat echt enorm irritant zijn. Bij een oldtimer valt het minder op in de mechanische herrie van de rest van de auto; maar op een stillere youngtimer zoals een GT ga je het wel echt merken. En dan afhankelijk van het merk heb je juist extra remstof of koud niet de beste bite. Ik heb een tijdje RC5+ op mijn 164 gehad maar er weer afgehaald vanwege de herrie. Gonzen en piepen bij zowel hard als zacht remmen wordt snel oud. Remde wel echt geniaal vanaf koud.

Ik ken je auto verder niet natuurlijk, maar als je remslangen nog de originele zijn, remvloeistof >2 jaar oud is, draagarmrubbers versleten (geeft ook niet vertrouwen met remmen) etc etc dan zou ik sowieso dat soort dingen eerst oplossen
En vergeet niet dat banden meer doen voor remweg dan blokken en schijven. Michelin Pilot Sport of die nieuwe P-zero 5 doet meer dan welk blok dan ook als je nu niet zo'n type performance zomer banden hebt.

Voor schijven zou ik EBC wel aandurven, Brembo is ook niet meer wat het ooit geweest was. Hun standaard vervangingsmateriaal is ook maar Made in China spul tegenwoordig.

Re: Sportremmen voor een GT

Geplaatst: wo sep 10, 2025 23:10
door FDD
Hallo,

Allereerst bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie. Enorm druk met werk en draai hele lange diensten.

Tarox kende ik nog niet, blijkbaar engels en dat komt mooi uit, want 2 van mijn collega's zijn engels, dus die ga ik morgen even vragen of ze ergens in de aankomende weken wat mee kunnen nemen.

Dan aangaande de reacties, er is blijkbaar wat veranderd want vroeger was de DS2500 toch HET remblok. Daar gaan we dus toch maar even extra in verdiepen.

Qua gebruik, is het sportief straatgebruik. Remslagen en remvloeistof worden uiteraard ook vervangen.

Draagarmrubbers zijn goed en de GT staat (bij mij standaard) op Michelin Pilot Sports.

Remschijven nu dus gevonden, dan toch maar weer kijken naar remblokken. Ach ja, zien we als voorpret.

Nogmaals hartstikke bedankt voor de reacties.