Joep-a
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 10, 2023 10:22

Alfa 147 knipperlicht blijft branden

di sep 12, 2023 21:05

Mijn alfa Romeo 147 (1.6 t.spark) heeft sinds een paar dagen het probleem dat het knipperlicht rechtsachter constant blijft branden ook als de auto niet op contact staat. De rest van de knipperlichten werken gewoon naar behoren. Het probleem begint vaak in de avond en het knipperlicht blijft branden tot ik een minuutje of 10 met de auto heb gereden. Na het zoeken op internet ben ik niet veel wijzer geworden wat dit probleem kan veroorzaken. Wat ik wel heb kunnen vinden is dat het vaak of aan het relais ligt, of de bodycomputer, echter kan ik nergens vinden (ook niet in de handleiding) welk relais voor de knipperlichten is.
Heeft iemand ervaring met dit probleem of mogelijke oplossingen hoor ik het graag.

Joep

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Alfa 147 knipperlicht blijft branden

wo sep 13, 2023 11:59

Lijkt er op dat er een massa probleem is met de rechter achterlichtunit. Dan krijg je soms de meest vreemde gedragingen.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Alfa 147 knipperlicht blijft branden

ma sep 25, 2023 21:13

Dit is 100 procent een probleem in/uit de bodycomputer.

Enige wat je kan doen is deze uitbouwen, helemaal open maken en kijken of je sporen van vocht en/of lekkage ziet. Dit goed schoon maken, en goed drogen op de kachel of in de zon. Als deze nog helemaal uit elkaar ligt, dus de printplaat zelf.

Helpt dit niet, zul je of een nieuwe moeten bestellen (Indien nog leverbaar) of een van een sloop auto nemen, maar dan heb je naast de bodycomputer ook de motor ecu en de sleutels nodig. Dit ivm het code verhaal dat in de sleutels zit (startonderbreker).
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Algemene Technische vragen”