Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Rechter (voor) portier Giulia Super gaat niet meer open.

do jul 06, 2023 10:30

Hoi,
Mijn Giulia hebben wij 20 jaar geleden gerestaureerd en hij doet het nog steeds prima (al meer dan 50.000 hobby kilometers lang). Echter een paar weken geleden liet zich de bijrijders deur eerst alleen met behoorlijk kracht en daarna helemaal niet meer van buiten openen. Van binnenuit met een zetje was nog wel mogelijk.
Normaal zou ik dit gelijk aangepakt hebben maar met een verbouwing thuis is dat wat lastig op dit moment.
Vanaf vorige week krijg ik de deur ook niet meer open van de binnenkant uit.
uiteraard kan ik de bekleding er van binnen afhalen en kijken maar heeft iemand dit fenomeen ook al een sgehad.
Zijn het de scharnierpinnen misschien die de deur laten hangen of moet ik dit meer n het slotmechanisme zoeken?
Alvast bedankt!

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Rechter (voor) portier Giulia Super gaat niet meer open.

do jul 06, 2023 18:24

Bij een achterdeur heb ik ook zoiets gehad. Daar zat het probleem in de 'vanger' op de deurpost.

Aan de bovenkant zit daar een hoekje dat omgebogen is en wat een verend 'haakje' tegen houdt. Bij was dat hoekje open gescheurd waardoor het 'haakje' de boel bleef vasthouden oid. Heb het niet helemaal voor ogen op het moment. :oops:

Enige oplossing bij mij was de scharnieren losmaken en de deur bewegen zodat hij vrij kwam. Bij een voordeur kun je er misschien wel een beetje bijkomen met de achterdeur open.

Succes. :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1772
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Rechter (voor) portier Giulia Super gaat niet meer open.

do jul 06, 2023 19:37

Bij een achterdeur heb ik ook zoiets gehad. Daar zat het probleem in de 'vanger' op de deurpost.

Aan de bovenkant zit daar een hoekje dat omgebogen is en wat een verend 'haakje' tegen houdt. Bij was dat hoekje open gescheurd waardoor het 'haakje' de boel bleef vasthouden oid. Heb het niet helemaal voor ogen op het moment. :oops:

Enige oplossing bij mij was de scharnieren losmaken en de deur bewegen zodat hij vrij kwam. Bij een voordeur kun je er misschien wel een beetje bijkomen met de achterdeur open.

Succes. :thumbs:
denk dat remco het wel bij het juiste eind heeft..
alleen kun je het scharnier vd voordeur niet loshalen bij dichte deur..

bij andere deur kijken wel type slotvanger je hebt, en kijken of je met achterdeur open net iets kan wrikken tussen deurslot en vanger.

of met beetje mazzel zit het in de deurklink, en kun je als je deurpaneel verwijderd het slot mechanisme iets verder bedienen.. maar kans lijkt me niet heel groot, maar het proberen waard
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Terug naar “Algemene Technische vragen”