rosalietideman89
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 14, 2023 16:53

Elektrische auto laadpaal aanschaffen?

vr mei 19, 2023 14:55

Hoi mede-ALFA ROMEOliefhebbers!

Ik zit al een tijdje te twijfelen over het aanschaffen van een laadpaal voor mijn auto. Na een tijdje alle voor en nadelen op een rij gezet en tot een conclusie gekomen dat ik er eentje wil aanschaffen. Al meerdere artikelen gelezen over laadpalen, maar nog niets officieel aangeschaft. Ik zag een paar opties uit dit artikel https://top-x.nl/laadpaal/beste-laadpaal-voor-thuis/ en vroeg me af of ik hier vanuit kon gaan dat deze opties goed zijn. Iemand tips/advies over laadpalen? Misschien zelfs zelf een laadpaal die je mij kan aanraden, laat het me weten. :D :idea:

Groetjes,
Rosalie

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Elektrische auto laadpaal aanschaffen?

vr mei 19, 2023 16:06

Hoi Rosalie,

Wij gebruiken een Wallbox 3-fase 22kW voor onze electrische auto. Deze i3 kan bij wisselstroom tot max 11kW laden, maar de laadpaal is op deze manier alvast op de toekomst voorbereid.

Heb je al een electrische auto, of ben je je nog aan het oriënteren? Bij Alfa is het aanbod erg overzichtelijk :mrgreen:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Klevant
Full Member
Full Member
Berichten: 422
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 20:42
Locatie: Hapert

Re: Elektrische auto laadpaal aanschaffen?

vr mei 19, 2023 16:44

Ik heb een EVBox Elfi socket, dus zonder kabel. Voordeel van deze is net als die van Hylke de 22kW mogelijkheid, al heeft de auto dat nu nog niet.
Ander ding is dat je moet kijken of je een en ander wilt verrekenen bv ivm eigen zaak en belastingdienst. Dan is EVBox helemaal handig met een gratis backoffice, dus geen betaald abo voor paal bij je eigen huis. Dat hebben niet alle merken. Anders zou een optie een extra kWh-meter in de meterkast zijn.
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91

Terug naar “Algemene Technische vragen”