Ed963
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo apr 09, 2017 17:11

Handrem 156 1.8 TS bj. 2002

za apr 15, 2023 16:20

Recent heb ik nieuwe remschijven en blokken achter gemonteerd en ik heb de remcilinders achter gerenoveerd met een revisie-setje (nieuwe rubbers). Ik heb ontlucht met een drukapparaat. Nu loop ik tegen het volgende aan: de handrem krijg ik niet werkend: de kabels zijn niet gebroken en de hevels op de remcilinder worden wel aangetrokken. Ik heb de stelschroef op 3 klikken. Maar geen werking. De hevels op de remcilinder hadden wel werking toen ik ze los had: de zuiger ging uit.
Links heb ik wel enige weerstand maar heel weinig en daar komt ook geen verbetering in. Ik kan het wiel verder zonder moeite ronddraaien.
De hydraulische remmen werken prima, bij rempedaal indrukken zitten ze muurvast.

Weet iemand een oplossing of wat dit kan zijn?

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Handrem 156 1.8 TS bj. 2002

zo apr 23, 2023 15:57

Als ik het zo hoor zul je toch nog even goed moeten kijken of de kabels overal goed in de houders zitten. Zowel op de klauw als op het verdeelstuk vooraan bij de hevel.
Kijk ook goed of je beweging ziet bij de klauwen wanneer je de handrem aantrekt en of die beweging voldoende is om het wiel vast te houden.
Te zien aan de constructie is het allemaal vrij recht-toe-recht-aan.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”