jurriangus
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 24, 2022 15:10

Water en condens in achterlichten Brera Spider

zo mar 27, 2022 12:26

Sinds een paar maand staat er water in de achterlichten van mijn Spider 939 (1750 TBI, 2011). Geeft nare condensvorming. Op een Engels forum zie ik een advies om een paar gaten in de untis te boren. Iemand ervaring met een oplossing voor dit probleem?

Alexanderw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 28, 2006 17:06
Locatie: Amsterdam

Re: Water en condens in achterlichten Brera Spider

do dec 29, 2022 17:40

zie je bericht nu pas.

Heb ik ook ervaring mee, bij mij 2 oorzaken:
1) aan de bovenkant (onder de afdekplaat) zat een scheur in de plastic behuizing. Zowel L als R. Daar kan je pas bij als je eerst de lampen demonteert en dan de zwarte plastic kap/afdekplaat die bovenop zit verwijderd (even er onder kijken, dan zie je de klemmen). Dat heb ik gerepareerd met een beetje 2 componenten lijm/epoxy.
2) later nog een keer gehad, toen bleek het rubber tussen lampunit en carrosserie te lekken, zat niet helemaal goed. Ook hiervoor moet je de lamp demonteren (4x moer aan achterzijde) en dan rubber schoonmaken en goed terugplaatsen.

Daarna alles opgelost en droog.
Alfa Giulia Biscione '69 en Brera 2.2 JTS 2010

Verleden:
159 SW JTDm 16V 150 pk
156 SW JTD
156 1.8 TS
156 JTD

jurriangus
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 24, 2022 15:10

Re: Water en condens in achterlichten Brera Spider

ma jan 02, 2023 14:53

Dank je wel Alexander. Ben ik heel blij mee! Omdat ik nog geen oplossing had, hebben de mensen van Wim Prins 2 nieuwe units voor me gevonden en gemonteerd (schaars en dus niet goedkoop). De 'oude' heb ik gehouden. Die ga ik nu op m'n gemak behandelen volgens jouw advies. Dan heb ik reserve units, of kan ik er iemand anders blij mee maken. Nogmaals bedankt!

Terug naar “Algemene Technische vragen”