Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Drukregelaar op 24V brandstofrail

di mar 15, 2022 20:14

Weet iemand welke schroefdraad er gebruikt is voor die koppeling waar dat zwarte kapje op zit?
Afbeelding

Ik wil het brandstofsysteem aansluiten op mijn 75 3.2 V6 ombouw, maar dat gaat niet zomaar. De 166 heeft een filter+pomp+drukregelaar unit ingebouwd in de tank met interne retour. met maar één leiding richting de rail. Ik vermoed dat de ECU ook de pomp PWM aanstuurt.

Maar eigenlijk wil ik gewoon een ouderwetse vacuum gestuurde drukregelaar op de retour van de rail, maar dat betekent dat ik één zo'n fitting moet vervangen voor iets waar ik een brandstofleiding op kan aansluiten.

Het is geen metrisch volgens mijn schroefdraad herkennings setje, maar wat het dan wel is?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 10:46

Wat voor injectie systeem ga je gebruiken? Het 3,2 systeem gebruiken met een vacuüm geregelde brandstofdruk is niet optimaal, de ECU gaat er vanuit dat de druk constant is.

Het moderne systeem met drukregelaar in de pomp werkt perfect. In de meeste gevallen wordt de pomp gewoon via een relais ingeschakeld, net als bij een normaal systeem. Enkel vervalt het gedeelte met de retourleiding.

V.w.b. de draad van de fitting zou je eens bij een hydrauliek bedrijf kunnen langsgaan. Wellicht kunnen zij je aan een passende fitting helpen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 13:05

Programmeerbare ECU gaat t worden. Als de 166 pomp alleen aan/uit is, en niet PWM, dan is het simpel. Dan pak ik een brandstof filter met ingebouwde drukregelaar en retourleiding. VW heeft deze veel gemonteerd aan t begin van de eeuw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 17:11

Precies ja, die gebruiken wij ook bij de R32 ombouw. :mrgreen:

Programmeerbaar is mooi. Ga je wel elektrisch gaspedaal gebruiken?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 21:34

Eerst wilde ik met kabel, maar toch nog even wat dieper op ingedoken en een elektronisch gasklephuis van Bosch is nieuw zo goedkoop, en zo goed, dat het waanzin is om het niet te doen. Heb ik meteen mn stationair regeling te pakken.

Ik ga ook geen boost draaien, dus vacuüm gestuurde drukregelaar zal ook wel niet per se nodig zijn, zolang het debiet van de pomp de injectoren maar bij houdt maar dat geloof ik eigenlijk wel bij een NA motor met relatief zielige injectoren (die rode GTA injectoren zijn onder de 200cc geloof ik?)
Dan ga ik wel nog in t begin een drukmeter in de brandstofslang zetten om te monitoren of ie wel netjes 3 bar blijft.

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 22:33

Rode Gta injectoren zijn 228cc/min. :thumbs:

Dat er geen retourleiding meer op de nieuwere systemen zit is om te voorkomen dat de brandstof in de tank opgewarmd wordt. Waardoor er minder benzine verdampt. Tenminste dat heb ik een keer ergens gelezen.

Blijkbaar was het condensatievaatje met koolstoffilter niet voldoende in de jacht naar lagere emissies. :shock:
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

wo mar 16, 2022 23:22

oke maar 228cc/min is nog steeds vrij zielig he :mrgreen: Collega van me heeft 1000cc/min op zn Subaru motor en dat is net afdoende.... Maargoed dat is ook met een knots van een Garret erop.

Dat van die dampen had ik ook gelezen. Icm met minder leidingen (goedkoper) is het vrij logisch dat OEMs dat zijn gaan doen. En alle toebehoren (filter, drukregelaar etc) in de tank scheelt ook weer een hoop ruimte onder de motorkap.

Ook nog even in de handleiding gedoken van de ECU die ik wil hebben, en die kan de MAP sensor gebruiken om de delta P te bepalen bij een 'vaste' brandstofdruk. Dus stationair 0,6 bar vacuum (bijv.) en regelaar op 3 bar, dan zal de ECU snappen dat je eigenlijk 3,6 bar druk hebt en de injectoren minder lang open zetten om te compenseren. en vise versa bij boost.
Dus dat standaard VW filtertje gaat gewoon prima werken.

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

do mar 17, 2022 10:32

228cc is niet zielig voor een 3.2 N/A, gewoon prima.
(Ik heb eventueel interesse in een setje voor mijn V6TB).

1000cc is eerder waanzinnig. Is dan wel voor 4cilinder neem ik aan dus moet sowieso 1,5x groter zijn dan bij een 6cil met het zelfde vermogen natuurlijk.
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

do mar 17, 2022 12:11

228 cc is klein, ik zou groter monteren. Iets van rond de 300-350 voor de 3,2 is echt niet overdreven groot. geeft wat meer ruimte. Je wilt niet bij de 100% dutycycle in de buurt komen.

Zeker voor een turbo motor zou ik groter gaan. Als je het simpel wilt houden pak je injectors uit bv een Saab of Volvo turbo van de jaren 90, zelfde bouwvorm.

1000cc valt trouwens nog wel mee. Heb al 2200cc gezien maar dat was een 1000pk+ 5 cilinder op e95. :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

do mar 17, 2022 15:35

Tsja, het ligt er helemaal aan wat je van plan bent natuurlijk.
Als die 3.2 serieus meer power moet geven dan standaard is 228cc natuuurlijk al gauw te klein. Maar dan is een ander setje injectoren peanuts tov rest vd aanpassingen.

Als je bijvoorbeeld volledig sequentieel wilt op een 200pk Classic Mini met turbo kom je ook op 1600cc injectoren uit omdat je in dat geval alleen wil inspuiten als de inlaatklep open staat (vanwege de siamese inlaatpoorten = 2 inlaatpoorten voor 4cilinders). Anders krijg je ongelijke mengselverdeling bij binnenste vs buitenste cilinders.

Als je alleen in wil spuiten tijdens geopende inlaatklep zit je sowieso minimaal op 2,5x groter dan gangbaar is.
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

do mar 17, 2022 16:53

GTA motor van een bekende kwam op bijna 300pk met programmeerbaar management en paar kleine aanpassingen, standaard injectors zaten aan/over de limiet gaf de tuner aan.

Zo'n ding is volgens mij ook gewoon sequentieel, geen batchfire. Heeft alle benodigdheden zoals nokkenassensor en losse bobines.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

do mar 17, 2022 16:57

Nou, zo'n vermogens zou leuk zijn maar iets meer dan standaard ben ik al tevreden mee. En mocht er meer in zitten maar zijn de injector gemaxed, dan kunnen er altijd nog grotere in

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Drukregelaar op 24V brandstofrail

vr mar 18, 2022 08:31

Ja precies, 300pk is best wel een flinke toename tov standaard. Zal dan wel met CF2 uitlaat (cat. loze) spruitstukken zijn lijkt me.

De 2.0V6TB heeft slechts 189cc injectoren (net als de 3.0 12V) en met Squadra chipset kom je op 235pk en 335Nm. Dan zit je waarschijnlijk ook al zo'n beetje aan de 100%.
Van de zomer maar weer verder met mijn geknutsel, ik hoop dat ik op zo'n 280pk uit ga komen... :D
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Terug naar “Algemene Technische vragen”