Pagina 1 van 1

105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: ma jan 03, 2022 21:53
door De Block
Ik ga de Bert van verse bussen in de gehele achterwielophanging voorzien. Is dit, behalve dat de oude waarschijnlijk $#$%!^@#$ vast zullen zitten, echt zo "straight forward" als het lijkt...? (Heb de beschikking over brug, persluchttools, kolompers, straalkast, etc.)

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: ma jan 03, 2022 22:18
door Veloce
Op zich wel. Maar vergis je niet in de T-bar, daar zitten rubbers geperst in een soort van beker en zijn een hel om te vervangen.

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: ma jan 03, 2022 22:42
door De Block
Ik heb gelukkig een extra, complete T-bar liggen waar ik al los op kan gaan. Maar die "bekers moeten we wel weer op de zelfde stand op terug, lijkt me.."?

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: di jan 04, 2022 08:13
door DJ
Ik heb gelukkig een extra, complete T-bar liggen waar ik al los op kan gaan. Maar die "bekers moeten we wel weer op de zelfde stand op terug, lijkt me.."?
Ja. Als ik het goed herinner zitten er zelfs kleine inkepingen in het originele gietwerk om de stand tov elkaar aan te geven. Moet je wel een mooi schone T bar hebben om te kunnen zien. Geen dikke laag vuil of poedercoat.
Echter die inkepingen zijn voor originele rijhoogte. Als je rubbers zo lang mogelijk heel wilt houden moeten ze spanningsloos zijn met auto op rijhoogte. Maar dat is niet zo makkelijk uit te vogelen.
En de rubbers moeten wel strak in de bussen geperst. De rubber moet veren, (metalen buitenkant) van rubber moet niet draaien in de bus
Nu zijn het grote dikke rubbers, dus zal z'on vaart niet lopen als ze beetje verkeerd zitten.

Gr
DJ

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: di jan 04, 2022 13:25
door Roland Artc88
Op zich wel. Maar vergis je niet in de T-bar, daar zitten rubbers geperst in een soort van beker en zijn een hel om te vervangen.
Is deze bus gevuld met olie?

Bij mijn vaders Spider is het nat rondom dit rubber. Ik kan niet echt een logische plek bedenken waar dit anders vandaan moet komen (zou van de assen kunnen komen die het rondslingeren, maar die lijken daar te droog voor).

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 11:58
door MiaGiulia
Op zich wel. Maar vergis je niet in de T-bar, daar zitten rubbers geperst in een soort van beker en zijn een hel om te vervangen.
Is deze bus gevuld met olie?

Bij mijn vaders Spider is het nat rondom dit rubber. Ik kan niet echt een logische plek bedenken waar dit anders vandaan moet komen (zou van de assen kunnen komen die het rondslingeren, maar die lijken daar te droog voor).
Dat moet een droge bedoeling zijn. Denk dat je diff wat olie lekt en rondslingerd. :wink:

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 13:09
door Roland Artc88
Daar was ik al bang voor. Hoewel het diff niet erg nat lijkt. Maar ik zal het eens onderzoeken.

Uiteindelijk misschien makkelijker op te lossen dan die rubbers te vervangen zijn. Ik lees behoorlijke horrorverhalen over die T-bar rubbers. Is het echt zo moeilijk?

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 20:58
door HAAK28
De kans dat de "bekers" stuk gaan is groot. Makkelijkst, nieuwe rubbers en bekers.

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 21:04
door HAAK28
Voor de bussen in de langsarmen wil de bussen van binnenuit doorzagen(door het rubber als het ware) wel eens nodig zijn om ze er uit te krijgen

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 22:11
door DJ
Beide opmerkingen kan ik beamen.
Van binnenuit doorzagen gaat best vlot met een reciprozaag.
Wel ff opletten dat je niet te ver gaat.

Gr
DJ

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: vr jan 14, 2022 22:28
door HAAK28
Recipro zaag, beste aankoop ever.

Re: 105 rubberwerk achter verversen

Geplaatst: ma jan 17, 2022 22:31
door De Block
Helder. Ik ga de spullenboel bestellen en er mee aan de slag.