brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

za jan 14, 2023 12:50

Dag samen, gisteren een proefrit gemaakt.
na de stekker ingestoken te hebben van zijn EGR klep en de foutcode weggewist had komt de wagen terug op zijn toeren, wagen rijdt prima.
Wanneer ik de vacuumleiding lostrek van zijn Turbodruksensor hoor ik geen gefluit en geschuur.
Wanneer ik deze slang in en uittrek beweegt de stangenmechanisme van de vacuumklep van zijn
turbo, wel geen turbodruk op zijn klok leesbaar, alleen als ik deze slang terug verbind met de turbodruksensor.
Ik zal eens zijn Turbodruksensor vervangen en terug luisteren en laten maar hopen dat het die senor is, aan zijn turbo is niets te horen en zijn schoep draait mooi.
We zullen zien, laat wel iets horen.
Ga ook dan zijn olie en olieflter vervangen, ik krijg de melding ervan, motorolie verversen.
Is er een manier om deze melding manueel, onderhoudsinterval te resetten.
Voila
grts.
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

di feb 14, 2023 11:45

Dus de komende week zijn Turbosensor/converter vervangen, olie en filter en brandstoffilter en de darmklemmen, helpt het niet dan zijn vacuumklep(turbo) en zijn Noozlle van zijn turbo vervangen, en maar hopen dat het in orde kom, heb er goed gevoel bij.
grts.
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

di feb 14, 2023 11:46

Dus de komende week zijn Turbosensor/converter vervangen, olie en filter en brandstoffilter en de darmklemmen, helpt het niet dan zijn vacuumklep(turbo) en zijn Noozlle van zijn turbo vervangen, en maar hopen dat het in orde kom, heb er goed gevoel bij.
grts.
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

di feb 14, 2023 11:46

Dus de komende week zijn Turbosensor/converter vervangen, olie en filter en brandstoffilter en de darmklemmen, helpt het niet dan zijn vacuumklep(turbo) en zijn Noozlle van zijn turbo vervangen, en maar hopen dat het in orde kom, heb er goed gevoel bij.
grts.
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

di feb 14, 2023 11:47

Dus de komende week zijn Turbosensor/converter vervangen, olie en filter en brandstoffilter en de darmklemmen, helpt het niet dan zijn vacuumklep(turbo) en zijn Noozlle van zijn turbo vervangen, en maar hopen dat het in orde kom, heb er goed gevoel bij.
grts.
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

wo mar 15, 2023 10:03

Weet iemand voor wat het is, toevallig tegengekomen, misschien de overloop om zijn waterniveau te bepalen.
(Zie foto) !s met een pijltje aangeduid.
grts JantjeAfbeelding
Deze weekend zijn Turbodruksensor/converter vervangen en zijn onderhoud, we zullen zien.
Dikke grts
Jantje

brandweermanjan
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: wo nov 17, 2021 16:31

Re: fluitend geluid bij 2000 tr.Alfa 159 JTDM 2007

ma mar 20, 2023 11:42

Eindelijk, Turbosensor/converter vervangen, nieuwe olie/ lucht, olie en zijn brandstoffilter, en ook zijn darmklemmen aan zijn inlaatzijde van zijn Turbo, Geen gefluid en schurend geluid bij het loslaten van zijn gaspedaal, geen foutmelding, turbo draait mooi, moet nog een ritje maken, kan voorlopig niet uitrijden omdat ze aan onze weg aan het werken zijn, einde van deze maand naar de keuring rijden, heb een afspraak gemaakt, alleen zijn turbodruk op zijn daschbord werkt niet, misschien door zijn nieuwe converter.
We zijn er bijna.
Dikke grts.
Jantje

Terug naar “Algemene Technische vragen”