Pagina 1 van 1

Koppakkingen V6 12v

Geplaatst: ma aug 16, 2021 08:50
door yuri 75 V6
Goed. Na al het Corona-getob ein-de-lijk de trackday-75 met aangepaste achteras rond kunnen rijden op Zolder. Kennelijk precies genoeg wielkast weggeslepen, want niks loopt aan. Ook is er niks vanaf gevallen of losgelopen, de remleidingen zijn allemaal droog en de bak is OK. Hoera! Dat was het doel van de exercitie.

Maar toen. Bij het rondje vloeistofcontrole na het rijden vond ik wat drab in het koelvloeistofvaatje. Dat is nieuw, maar niet goed. Koppakkinkje dus. Gereedschapskist kan dus nog niet in de mottenballen... Kan natuurlijk een keer gebeuren, dus in principe gewoon een koppakkingsetje van het schap trekken, schroeven en gaan. Nu heb ik in al die jaren 75-rijden nog nooit een koppakking stuk gehad, zelfs niet van de 3.5 (knock on wood), dus zo slecht kan zo'n pakking niet zijn. Toch vraag ik me dan af: is er ergens een meer hufterproof koppakking voor een 3.0 V6 12v te koop? Schroeven moet ik nu toch, namelijk. Advies en adresjes welkom!

Alternatief is natuurlijk dat er iemand een frisse, vlotte V6 heeft staan die ik er zo in kan knopen. Dat mag ook. :mrgreen:

Re: Koppakkingen V6 12v

Geplaatst: ma aug 16, 2021 10:37
door Dirk-33
Volgens hun eigen catalogus voor 75 3.0 V6: Spesso 21533. Zowel in 1,6 als 1,9mm dikte te krijgen.
Bijv hier
https://www.rallyshop.it/old/index.php? ... anguage=en

Re: Koppakkingen V6 12v

Geplaatst: ma aug 16, 2021 12:40
door vV
ben zelf eigenlijk niet zo kapot van Spesso (voor TS blok). hoe ze voor de v6 zijn weet ik niet. misschien zijn die beter. bij de nord ook geen probleem mee gehad , en was wellicht toevallig slechte periode.

Re: Koppakkingen V6 12v

Geplaatst: ma sep 06, 2021 19:55
door Aubrey H
Koperen koppakkingen op maat gemaakt zijn misschien nog een optie. Prijzen vallen op zich nog mee en het is wel een echte upgrade.

Groeten,
Aubrey

Re: Koppakkingen V6 12v

Geplaatst: wo sep 22, 2021 22:05
door gtv-racer
Ik rijdt gewoon met de originele koppakking rond dus ik denk dat dat voor jou ook wel voldoende moet zijn. Misschien is er iets mis met de ontsteking of t brandstofsysteem waardoor de pakking t begaf?

Er zijn ook van die pakkingen te koop met losse ringen voor de cilinderbussen die radiaal tanden hebben op de aanlegvlakken. Deze snijden dan in je kop en cilinderbussen en zorgen er dus voor dat alles beter op zijn plek blijft zitten. Je krijgt dan een soort van closed deck cilinderblok door middel van je pakking .