Carpentieri
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: wo feb 21, 2018 16:50

Plaatsen radio

zo aug 15, 2021 16:34

Wie heeft suggesties voor het plaatsen van een radio in een oude giulia met stalen dashboard en lintmeter. Welke radio zou hiervoor het beste in aanmerking komen?. Dan nog de plaats voor de boxen. In de deur vindt ik zonde.
Hoor graag de suggesties.
Gr

Carpentieri
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: wo feb 21, 2018 16:50

Re: Plaatsen radio

zo aug 15, 2021 16:35

Foto's zijn zeer welkom.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Plaatsen radio

ma aug 16, 2021 23:33

Afbeelding

Onderbouwconsole gebruiken. En dan niet zo'n opzichtige witte zoals hierboven, maar als je op dat woord googelt dan zijn er ook genoeg te vinden die ingetogen en zwart zijn.
Afbeelding
En dan zou ik hem persoonlijk wat meer naar links en wat verder naar achteren monteren, zodat radiofrontje en het paneel met de ventilatieschuifjes in één lijn liggen.

Speakers kunnen in de voetenbak. En als je zelfs daar geen schroefgaatjes wilt boren, dan kun je ook opbouwspeakertjes nemen met met een montagebeugel. En die onder het dashboard hangen, in de hoeken zo ver mogelijk naar achteren zodat je ze niet ziet.

Welke radio? Er zijn tegenwoordig héél veel retro / klassieke autoradio's. Maar de meeste hebben een displaytjes met verlichte digitale cijfers. Dat zou ik zeker niet doen. Dan liever een wat minder goede maar echt oude radio met een analoog displaytje.


.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Plaatsen radio

di aug 17, 2021 11:04

Mja, echt heel storend vind ik die digitale dingen niet. Sowieso als je echt klassiek wilt dan heb je ook echt alleen maar radio en vaak nog mono ook. Mocht je wel een stereo apparaat op de kop kunnen tikken dan kun je inderdaad via een FM zendertje bijvoorbeeld je Apple player over het ding laten spelen.

Ik heb zelf dit geval in mijn Sud zitten: https://i.ebayimg.com/images/g/ZvEAAOSw ... -l1600.jpg
Dat `chroom` heb ik met een zwarte marker bewerkt (hetgeen verrassend genoeg een soort van Technics bruin resultaat oplevert) en de godse lelijke knoppen heb ik vervangen door zelf geprinte knoppen welke ik op basis van een oude (mono) Philips radio heb ontworpen. Het resultaat ziet er dan zo uit:
Afbeelding

Dat display is overdag overigens amper zichtbaar, lang niet zo sterk verlicht als op de eBay plaatjes. Erg groot voordeel is dat deze radio slechts 12cm diep is en dat komt vooral bij de Sei (waar deze ook in zit) erg goed uit omdat bij een full size radio de tunnel in de weg zit en dan steekt de radio iets van 2cm uit het dashboard.

Carpentieri
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: wo feb 21, 2018 16:50

Re: Plaatsen radio

wo aug 18, 2021 10:38

Dank alvast voor de reacties.

Terug naar “Algemene Technische vragen”