Pagina 1 van 4

inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: zo dec 18, 2005 22:19
door berlinista
Even langdurig verhaal... Ik SNAP het niet!
Berlina van klant met arese motor. Beresnel ding.
In alle versnellingen makkelijk 7000 rpm. doortrekken. Behalve in 5...
In vijf inhouden vanaf 140, alsof de handrem erop staat. Wil niet meer boven 150 lopen. Eerst wel, en HOE.
Check: wielen, remmen, aandrijfas.
Check : diff olie, check bak olie. Motor loopt als een zonnetje,
Wielen niet warm ,diff niet warm. Gewoon alles normaal.

Waar moet ik zoeken? 5e versnelling IN de bak of zo????
Geen geluiden, niet gieren, alle andere versnellingen net zo makkelijk in te leggen?

Wie??????????
:roll:

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: zo dec 18, 2005 22:22
door @lfa@lgra
Bougiekleur??? (alle 4 bekijken)

Kun je in de vier wel ver boven de 150 komen????

Haalt ie zn maximum vervroeging wel???


Nu jij weer.... :biggrin:

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: zo dec 18, 2005 22:48
door berlinista
bougies nog niet kunnen trekken, boven de 150 is de koek op. In 4 is ie al wat minder naar mijn idee, niet naar dat van de eigenaar. Voorheen makkelijk 200 op t tellertje!
denk jij aan brandstofvoorziening? Pomp?
Hmmmmmmmm

:idea:

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: zo dec 18, 2005 22:58
door giulia-tom
eeh, je hebt het nu over suffe fiets prestaties 8)

Hoe is de adem? of beter gezegd: iets te maken met luchtstroom? dus een euvel wat met meer luchtstroom zich openbaart?
Zou mij iets kunnen voorstellen bij die snelheid en dit weer....
Enne als de vonkjes echt als de NS gepland staan dan trekt ie in 3 ook al niet best....en dat is dus niet zo.... #-o

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 11:17
door @lfa@lgra
bougies nog niet kunnen trekken, boven de 150 is de koek op. In 4 is ie al wat minder naar mijn idee, niet naar dat van de eigenaar. Voorheen makkelijk 200 op t tellertje!
denk jij aan brandstofvoorziening? Pomp?
Hmmmmmmmm

:idea:
Ik denk eerst aan een ontsteking die verkeerd (te laat) staat. (vervroeging vast/veer gebroken oid) Ik ben hierin ervaringsdeskundige helaas... :wink:
In de lagere versnellingen is er dan niet veel(nauwelijks merkbaar) aan de hand, maar bovenin laat ie het afweten. Je uitlaat wordt dan wel behoorlijk wat warmer dan normaal. Strobo dr ff op.Bij pakweg 5300 toeren op M is dat iig ok.

Brandstofdruk kan natuurlijk, maar ligt niet echt voor de hand als ie verder niet inhoud/hik'/terugslaat.Bij twijfel ff meten.
Vandaar dat de bougiekleur wel wat kan vertellen wat er aan de hand is. Hieraan kun je bovendien zien of alle vier cilinders hetzelfde beeld geven. Kun je meteen ff kijken of er geen "porceleintje" gescheurd is.............
Als ie verder wel goed ronddraait in de hoge toeren zou ik zeggen dat de onsteking zelf wel goed is.

Luchtblokkade kan ook, maar daar heb je vast al naar gekeken. Luchtfilter staan nu idd op winterstand ivm bevriezing??.
Bevriezingsverschijnselen treden alleen op boven het vriespunt met een relatief hoge luchtvochtigheid. Nu, onder de huidige wersomstandigheden dus, zoals @Tom al aangaf.

Bij kleppenstellen toch geen nokkenstokken verkeerd gezet door die beste man he?

Kun je voorlopig weer ff verder... :wink:

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 12:47
door Joel
Te weinig bandstof. Filter verstopt?

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 13:02
door giulia-tom
Te weinig bandstof. Filter verstopt?
Dan zou je het probleem niet alleen in 5 hebben.....Lucht en adem!

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 13:22
door bralfa
Heeft t misschien te maken met het koude weer??

Luchtinlaat op zomerstand... Beginnende bevriezing van de carbs??

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 14:37
door Joel
Verstopt brandstof filter (of sowieso te weinig brandstof) merk je het eerst bij volgas in 5 omdat je dan de langste tijd zoveel mogelijk brandstof moet hebben. In 1 t/m 4 duurt volgas gewoon veel korter en merk je het niet zo gauw, of heb je soms gewoon helemaal geen probleem.

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 14:38
door Joel
[quote="bralfa"]Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 14:52
door Giulia2000TS
Even klein blokje om zonder luchtfilter....

RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 16:10
door Emilio
Wat dacht je van de CW waarde :D :D :D :D

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 16:16
door bralfa
Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 16:34
door @lfa@lgra
Heeft t misschien te maken met het koude weer??

quote]

Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....
Lagere inlaattemp. is betere vullingsgraad.

(ijsblokkies, intercoolers, Luchtinlaat in de grille, waterinjectie: allemaal met hetzelfde doel: .Inlaat tem naar beneden halen.)

Nooit een "brommert"" gehad ? Daarmee kun je verschil echt merken.. :wink:

Re: RE: inhouden in 5??? en alleen in 5?

Geplaatst: ma dec 19, 2005 17:06
door RG
Das alleen maar goed.

mmm Duidelijk nog nooit een bevroren carburateur gehad :?

Vertel mij maar eens wat hier het voordeel van is....
Lagere inlaattemp. is betere vullingsgraad.

(ijsblokkies, intercoolers, Luchtinlaat in de grille, waterinjectie: allemaal met hetzelfde doel: .Inlaat tem naar beneden halen.)
Thermodynamisch gezien is dit correct, alleen koop je daar zo weinig voor als door een combinatie van kou en vocht (mist) je carbs bevriezen... :?

Zoals Bralfa ook probeert te zeggen, kan kou dus zeker wel een nadelig effect hebben. :wink: