Bij ‘gezocht’ was al een discussie gestart.
Ik heb problemen met de remmen. Na 5 jaar stilstand.
De voor en achterremmen zijn beide gereviseerd en goed gemonteerd.
Remslangen zijn vernieuwd
Remolie is vernieuwd.
Systeem is geheel en goed ontlucht.
Remmen waren goed toen de auto 5jaar geleden stil is gezet.
Probleem:. Pedaal is keihard met motor uit. Ook bij heel veel druk. Paar keer pompen geeft geen hoger pedaal, (dus bewijst naar mijn mening ook dat er geen lucht in hrt systeem zit.
Met motor aan heb je weerstand op het pedaal. Hou je de druk erop dan zakt ineens het pedaal verder. Als ik er mee rij dan remt die voor matig en achter goed. Remmen zijn dan koud en ik heb voor raceblokken, achter standaard. Dus logisch dat ie achter beter remt met koude remmen.
Bij rijden is het aangrijppunt niet constant. Soms kan ik ineens diep indrukken.
Er is geen lekkage.
Er zijn eigenlijk maar 3 onderdelen over. Rembekrachtiger, hoofdremcilinder en remdrukverdeler achter
Rembekrachtiger:
Met druk op het rempedaal zakt na starten het pedaal iets, dus die werkt
Iemand suggereerde dat de klep op de motor wellicht defect is (ik hen een ander blok erin, dus zou kunnen. Hoe dat werkt weet ik niet.
Hoofdremcilinder:
Pedaal zonder motor aan is keihard ook met heel veel druk erop. Als die niet goed zou zijn zou de druk langzaam wegzakken. Of vergis ik mij?
Remdrukbegrenzer:
Geen idee wat ik kan doen om die te testen. Misschien gewone blokken voor erin om te zien of het remkrachtverschil komt door de raceblokken voor. Hij remt achteruitrijdend beter dan vooruit
Wie kan mij verder op weg helpen.
De status nu is dat ik voor alle 3 stemmen heb. Dan kan ik het bedte alles vervangen, dan ben ik aan onderdelen 600 verder maar weet dan nog niet zeker of het weg is...
De auto is geschorst dus uitgebreid testen op de weg of langskomen is wat lastig.