Pagina 1 van 2
RE: Alfa 33 1.7 16v QV Restauratie
Geplaatst: za dec 17, 2005 16:20
door eppie
kan je ook een turbo op een 16v zetten
alfa 33 bedoel ik,os stel ik nu gewoon een rare vraag.
toedels

::

RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:05
door ravado
alles kan dus dat ook. Vraag jezelf eens af wat je wil uitgeven en wat je wil realiseren?
Ga je het zelf doen of laten doen?
als je deze 2 vragen hebt beantwoord dan kun je de volgende vraag gaan stellen
suc6
RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:17
door ikke
Ikke heb wel eens gehoord van een kerel die een compressor van een Mercedes in een 33 had geschroefd, maar ikke weet niet welk type 33 (blijkbaar zijn de 8v motors sterker), en ikke weet niet hoelang die motor dat heeft uitgehouden.
Is ook maar uit derde hand verhaal, maar een turbo?.

RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:19
door Michel
idee op zich is mooi, maar denk er even aan dat je hiermee niet klaar bent.
ophanging, remmen enz enz....
en ik ben zeer bang dat het al gammele versnellingsbakje van de 33 dit niet lang gaat uithouden. Maar misschien weten anderen hiervoor oplossingen.
RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:21
door Rees Cees
Het is al gedaan door andere net als een compressor er op bouwen. Er bestaan bij mijn weten geen plug and play sets voor. Alles moet je dus zelf of op maat laten bouwen.
Maar waarom eigenlijk? Ik bedoel waarom een turbo er op bouwen?
RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:30
door Remco S
Het is inderdaad al wel eens gedaan (Turbo in engeland) (compressor in de Zomeravondcompetitie) Het gevaar dat er aan kleeft is dat het teneerste een hoop geld kost om het te realiseren, en ten tweede stijgt de motor waarschijnlijk op, waarna je nix meer aan de motor hebt. Nu komt er waarschijnlijk een discussie of de motor nu wel of niet op gaat stijgen, maar zolang er alleen een turbo of compressor opgebouwd gaat worden, en er voor de rest geen aanpassingen aan de motor wordt gedaan zal deze waarschijnlijk niet al te lang leven.
Re: RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 20:39
door ravado
Het is inderdaad al wel eens gedaan (Turbo in engeland) (compressor in de Zomeravondcompetitie) Het gevaar dat er aan kleeft is dat het teneerste een hoop geld kost om het te realiseren, en ten tweede stijgt de motor waarschijnlijk op, waarna je nix meer aan de motor hebt. Nu komt er waarschijnlijk een discussie of de motor nu wel of niet op gaat stijgen, maar zolang er alleen een turbo of compressor opgebouwd gaat worden, en er voor de rest geen aanpassingen aan de motor wordt gedaan zal deze waarschijnlijk niet al te lang leven.
daar ben ik het ook mee eens!
RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 20:40
door 33Nico16V
Dus met ander woorden als je geen miljonair bent vergeet het maar.

RE: Turbo op 33
Geplaatst: zo dec 18, 2005 22:47
door Fausz
Compressor in de zomeravondcompetitie was van een van de jongens van v.d. wereld in Roelofarendsveen.
Die doen wel veel "gekke"dingen. Ik heb ook al een 75 2.0 t.s. van ze gezien met een zelfbouw turbo. Misschien dat je daar eens kunt informeren.
RE: Turbo op 33
Geplaatst: ma dec 19, 2005 20:27
door Het-Licht
Ik kan de jongens van van der Wereld heel goed (kan ze ze bijna wel bij mijn vriendenclub rekenen !) en die doen leuke dingen in het racerij gebeuren. Ik ga dan ook vaak met hun naar het circuit. De 33 met compressor had 169 pk en 215 Nm koppel, dat ding ging echt van kiet ! Met Buddy achter het stuur heeft dat ding de 2:03.2 gehaald... En het blok : gaf geen krimp en was verder helemaal standaard ! En bak precies het zelfde, zelfs het diff hield het ! Had namelijk geen sper-diff dus het kon nog veel harder ! Het vele koppel was namelijk moeilijk om op het asfalt los te laten... En die 75 TS ? Die is voor Ron Simons en die doet ook niet aan rommel... Ding heeft geloof ik iets van 208 pk ofzo...
Re: RE: Turbo op 33
Geplaatst: ma dec 19, 2005 20:32
door ikke
Ik kan de jongens van van der Wereld heel goed (kan ze ze bijna wel bij mijn vriendenclub rekenen !) en die doen leuke dingen in het racerij gebeuren. Ik ga dan ook vaak met hun naar het circuit. De 33 met compressor had 169 pk en 215 Nm koppel, dat ding ging echt van kiet ! Met Buddy achter het stuur heeft dat ding de 2:03.2 gehaald... En het blok : gaf geen krimp en was verder helemaal standaard ! En bak precies het zelfde, zelfs het diff hield het ! Had namelijk geen sper-diff dus het kon nog veel harder ! Het vele koppel was namelijk moeilijk om op het asfalt los te laten... En die 75 TS ? Die is voor Ron Simons en die doet ook niet aan rommel... Ding heeft geloof ik iets van 208 pk ofzo...
Waarom vraag je hun niet om hun ervaringen op het forum te zetten, ikke weet bijna zeker dat er velen hier met meer dan alle aandacht naar zullen luisteren.

RE: Turbo op 33
Geplaatst: ma dec 19, 2005 21:44
door Het-Licht
Het zijn niet van die internetters dus wat dat betreft kun je denk vrij lang wachten... Als er wat interessants te melden is doe ik dat wel...

Re: RE: Turbo op 33
Geplaatst: ma dec 19, 2005 22:55
door Rees Cees
Als er wat interessants te melden is doe ik dat wel...

en hij zag het licht:
sorry hoor
enne heb je al wat te melden, ik wacht
RE: Turbo op 33
Geplaatst: di dec 20, 2005 23:31
door Fausz
Die t.s. die ik heb gezien reden freek(monteur van v.d. wereld) en twee maten van hem in. Maar dat doet er verder niet toe..
Jammer dat ze die 33 compressor toen in de vangrail gezet hebben. Volgens mij is er namelijk nog steeds geen opvolger gebouwd, of heb ik dat mis..?
RE: Turbo op 33
Geplaatst: wo dec 21, 2005 00:04
door Het-Licht
Het blok van die 33 hangt nu in een Sprint, maar die moet nog afgemaakt worden (een van de vele projecten op de lijst...)