Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

Re: Alfa romeo 33 remdrukbegrenzer.

di mei 25, 2021 23:58

Omdat de oude remkracht begrenzer ondanks het opschonen en weer gangbaar maken voor mij wat raar gedrag vertoonde, auto remde RA minder dan LA, wat veranderde als ik de auto aan de voorkant optilde waardoor de cilindertjes in de begrenzer worden ingedrukt, wat meer remdruk oplevert en dat lijkt me goed, echter kreeg ik ook RA meer remkracht dan LA, en was ik deze begrenzer toch gaan verdenken. Dus vervangen door een geheel nieuw exemplaar blijkt het nieuwe exemplaar hetzelfde gedrag te vertonen. En bleek ook bij herkeuring hiermee het probleem dat RA minder remde dan LA niet opgelost te zijn.

Ik weet het onderhand dus echt niet meer, volgende stappen zonder goede aanleiding gaan zijn het uitwisselen van de rem slangen en voor de tweede maal nieuwe rem voeringen plaatsen. En als het dan nog niet goed is, mogelijk de rem begrenzer maar eens voorgoed verwijderen, vanwege het rare gedrag van die dingen.

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 266
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: Alfa romeo 33 remdrukbegrenzer.

wo mei 26, 2021 11:56

Ik zou beginnen met die remslangen, dat was bij mij nl. een keer de oorzaak van verschil in remdruk tussen de twee rem circuits.

De voeringen heb je al vervangen door nieuwe, dus die goed controleren moet voldoende zijn. En scheelt een boel onnodig werk.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Terug naar “Algemene Technische vragen”