BUN0006
Member
Member
Berichten: 192
Lid geworden op: wo dec 30, 2009 17:15

Deur Giulia Vast

vr apr 23, 2021 11:02

Beste allen,

een probleem, mijn bestuurdersdeur zit potdicht. Ik kan slot bedienen en dan komt die lichtjes los, lijkt alsof hij uit het slot gaat maar dan zit die onheroepelijk vast. Het lijkt alsof de slotvager in de b stijl verdraait is waardoor dat het maantje van de cilinder niet wegkan.

Ik het het deurpaneel al verwijderd maar van binnenuit kan ik weinig doen, ik dacht er misschien aan om de deurscharnieren in de mate van het mogelijke los te maken om de deur er uit te halen.

Hoe kan ik dit volgens jullie het best oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Deur Giulia Vast

vr apr 23, 2021 11:44

Zo hard mogelijk trekken aan het stangetje voor de deur openen (ik veronderstel dat deze reeds los is van de hendel). Als de deur dan nog steeds niet open gaat, in de aangetrokken stand een griptang op de stang zetten en een flinke schop van binnenuit tegen de deur geven.

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

Re: Deur Giulia Vast

vr apr 23, 2021 12:12

Ai, dat is een bekend euvel; dan is een hoekje van de slotvanger op de deurstijl gebroken/verbogen waardoor die blijft haken.

Je moet proberen (met enig gewicht op de klink) de deur naar beneden te drukken en dan de knop (of deuropener aan de binnenkant) bedienen.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Terug naar “Algemene Technische vragen”