Gebruikersavatar
erikpeter
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 13:25

Ontluchting tankdop alfa 105 . . .

di apr 20, 2021 19:45

:? Ja, in Klaverblaadje 172 vertelde ik al van de totaal onverwachte weigering van het vrijwel nieuwe benzinepompje van onze Bertone Junior.
Na het pompje onderzocht te hebben bleek dat de klepjes defect waren. De houdertjes waren vervormd en klemden niet meer. Later toen ik een nieuw pompje (voor de duidelijkheid, we praten hier over een mechanische pomp) gemonteerd had en de Alfa weer reed, bedacht ik mij dat toen ik al eerder een nieuwe mooie tankdop monteerde, deze zorgde voor vacuum in de tank! Er was geen ontluchting.. Als je dan de dop verwijderd hoor en voel je dat duidelijk.. een zuigend geluidje en dito gevoel.. Toen de oude tankdop bekeken en geconstateerd dat inderdaad deze wel een ontluchting had. Dus de nieuwe dop voorzien van een klein gaatje (ca 1.5 mm) en na zorgvuldige reiniging weer gemonteerd. Vanaf dat moment dus geen probleem meer gehad. Wel nog de pompdruk opnieuw ingesteld dmv de drukregelaar die standaard op deze Alfa aanwezig is..
Dus voor wie een nieuwe tankdop gaat monteren, let altijd even op de ontluchting. Gaat klaarblijkelijk via de dop, of heb ik het mis?
Werkt de ontluchting misschien toch via een andere plek? Ik hoor het graag, dan leer zelfs ik nog weer wat.... :wink:

Oh ja, inmiddels de nieuwe bekleding gemonteerd en het 3 spaaks stuur ook. Zal proberen een update te maken voor het volgende Klaverblaadje..
scalino veterano

Terug naar “Algemene Technische vragen”