Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Uitbouwen motor Supertje

ma apr 19, 2021 12:50

Ik ben bezig met het uitbouwen van de motor uit mijn Supertje, een project dat ik nog nooit eerder heb gedaan en loop nu tegen een vraagje aan. Wanneer ik de baksteun verwijder, dan zakt de bak gelijk een stuk(je). Vraag me af of dat kwaad kan... Kan ik e.e.a. zo een weekendje laten staan zonder baksteun? Kardan zit nog wel vast, motorsteunen ook... De tweede steun/traverse is al verwijderd.
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 820
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Uitbouwen motor Supertje

ma apr 19, 2021 13:25

Ik zou 'm niet een week zo laten staan. Blokje hout, een assteun of een krik onder de bak is dan een betere oplossing om te voorkomen dat je een hoop spanning op de motorsteunen en het tussenlager van de cardanas hebt staan.

Mocht je de boel rolbaar willen houden: rubber manchetten bij de pook weghalen, een spanband onder de bak en om een balkje aan hout de binnenkant van de auto halen. De bak "hangt" dan aan de tunnel zonder alles onder spanning te zetten.

Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: Uitbouwen motor Supertje

ma apr 19, 2021 14:13

Ik zou 'm niet een week zo laten staan. Blokje hout, een assteun of een krik onder de bak is dan een betere oplossing om te voorkomen dat je een hoop spanning op de motorsteunen en het tussenlager van de cardanas hebt staan.

Mocht je de boel rolbaar willen houden: rubber manchetten bij de pook weghalen, een spanband onder de bak en om een balkje aan hout de binnenkant van de auto halen. De bak "hangt" dan aan de tunnel zonder alles onder spanning te zetten.
Dankjewel voor de oplossingen, met name van het balkje en spanband... Geeft mij ff wat ruimte om er iets langer over te doen dan eigenlijk nodig is... :jumping:
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Terug naar “Algemene Technische vragen”