Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

De 156 1.6 TS wil niet meer.

di mar 09, 2021 21:05

Hallo,

Ik weet het even niet meer. Starten en met nukkige sprongen een topsnelheid van ergens 30 km/u.
OBD uitgelezen ... foutmelding: krukas-sensor ... vervangen door een recuperatie sensor - niet nieuw dus - geen verschil.
Dan maar de nokkenas positiesensor vervangen door ... een recuperatiesensor ... opnieuw geen oplossing.
Nu heb ik wel de beschikking over een oscilloscoop, kan ik daarmee op één of andere manier de werking van
de sensoren controleren? Of best gewoon twee nieuwe sensoren aanschaffen? Of moet ik het ergens anders gaan zoeken?

Alle hulp welkom, alvast bedankt,
groetjes Johan
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: De 156 1.6 TS wil niet meer.

di mar 09, 2021 23:24

Fijn dat je kan scopen.
BDP-sensor tussen klem 1 en 2 op sensor of klem 22 en 32 op ECU.
Nokkenassensor moet je back-proben want die moet massa en 5V krijgen om te
kunnen werken en dus aangesloten blijven. Klem 1 is massa, 2 is signaal en klem 3 is 5V.
Het BDP signaal moet eruit zien zoals de witte lijn op onderstaande figuur.
Van het nokkenassignaal heb ik geen scopebeeld maar verwacht een bloksignaal tussen 0 en 5V.

Groeten Gunther

Afbeelding

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: De 156 1.6 TS wil niet meer.

wo mar 10, 2021 21:00

Fijn dat je kan scopen.
BDP-sensor tussen klem 1 en 2 op sensor of klem 22 en 32 op ECU.
Nokkenassensor moet je back-proben want die moet massa en 5V krijgen om te
kunnen werken en dus aangesloten blijven. Klem 1 is massa, 2 is signaal en klem 3 is 5V.
Het BDP signaal moet eruit zien zoals de witte lijn op onderstaande figuur.
Van het nokkenassignaal heb ik geen scopebeeld maar verwacht een bloksignaal tussen 0 en 5V.

Groeten Gunther

Hallo Gunter,
Hier kan ik alvast mee verder, de volgende job - nadat ik de GT terug bij de 'werkende' auto's heb mogen voegen.
Bedankt voor de info.

Groeten Johan
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Terug naar “Algemene Technische vragen”