DvdG
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 16, 2021 23:06

Ervaring dakdragers Giulietta (bj 2012)

ma jan 18, 2021 20:30

Hi, sinds vorig jaar een trotse bezitter van een Giulietta uit 2012. Nu wil ik graag dakdragers (om uiteindelijk met dakkoffer op wintersport te kunnen), maar lees slechte verhalen over de originele AR dakdragers. Ook lees ik iets over het monteren van een tochtstrip? Hoor graag jullie tips, waar ik evt zo’n tochtstrip moet plaatsen of toch beter voor een ander merk (welke?) kan gaan. Alvast bedankt voor jullie reacties!

LJS
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: do jan 05, 2017 22:25

Re: Ervaring dakdragers Giulietta (bj 2012)

wo jan 27, 2021 22:01

Hoi,
Niet een direct antwoord op je vraag voor de Giulietta, maar misschien dat je er wat aan hebt:
ik heb ervaring met Thule dakdragers op een 159 sw , een auto zonder dakrail. Type wingbar en bevallen heel goed.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je met de montage niet op je dak gaat leunen met ellebogen :mrgreen:
Tochtstrip zegt me niets. In de portieren zit een uitsparing waartussen de klemmen met rubbers geplaatst moeten worden.
Alfa Romeo 159 SW 1750 Tbi nero

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Ervaring dakdragers Giulietta (bj 2012)

do jan 28, 2021 08:17

Ik heb geen ervaring met de originele dragers op de Giulietta. Wel met originele dragers op 145, 146, 156, 159 en 166. Vooral bij de latere modellen zit er een extra buis tussen de dragers waarmee ze op spanning gezet kunnen worden. Deze spanning icm de wind kan voor fluitende geluiden zorgen. Daarom zit er op de dragers van de 166 een sticker met "max 90".

Wanneer je isolatieschuim (gebruikt voor leidingwerk) er omheen doet, voorkom je het gefluit door de spanning. Er komt geruis voor terug. De tochtstrip plaats je als alternatief voor het isolatieschuim. Proefondervindelijk uit te zoeken welke plek in jouw geval het beste werkt.

Ik had "b-merk" dragers op de 940 Giul en die floten niet. Wel maakten ze krassen in de lak op de plek waar de voetjes stonden. En vanaf 180 begon er wel heel veel tocht (en herrie) via de portierrubbers naar binnen te komen.

Dus extra tip: plaats wat folie (bijv raamfolie, of wrapfolie, etc) onder de voetjes, dat voorkomt teleurstelling na de vakantie :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Algemene Technische vragen”