Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

Loslopende Poelie Alfa Romeo 33

di jan 05, 2021 22:48

Na het opknappen van mijn motor (waarbij onder andere de drijfstang en krukas lagers vervangen zijn, krijg ik na vier maanden dat de krukaspoelie moer was losgelopen en daarmee werd de poelie waarop de koelwaterpomp de dynamo en de stuurbekrachtiging met v-snaar worden aangedreven niet meer aangedreven (accu lampje als indicatie en het sturen dat zonder bekrachtiging moet en nog erger een niet gekoelde motor). Deze poelie moer dient met een kracht van 120-147 Nm vastgezet te worden, ik neem aan dat ik deze vast gezet heb met 147 Nm en daarmee is deze ook 4 maanden blijven zitten, echter wel losgekomen. Vervolgens heb ik de poelie onlangs (met geblokte motor) vastgezet met uiteindelijk een kracht van 190 Nm, maar wederom is dit losgekomen binnen drie dagen. Appendages als de waterpomp, dynamo en stuurpomp draaien prima rond met het handje.

Iemand ideeën suggesties om de centrale moer voor de krukaspoelie goed vast te zetten?

Is loctite bijvoorbeeld een idee, extra borging maken, enz? Ik wil het loslopen van die poelie uiteraard niet meer hebben :wink: .

Groet

Terug naar “Algemene Technische vragen”