MarkNouws
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za dec 19, 2020 22:26

Alfa Romeo GT 2.0 JTS Benzine druk en misfire problemen!!

za jan 02, 2021 14:07

Hoi allemaal,

Een tijdje terug had ik mijn dagenlijkse auto flink wat schade gereden dus besloot daarom te kijken voor een nieuwe.
Ik had al meerdere malen de Alfa GT voorbij zien komen onder mijn criterea besloot daarom hier voor te gaan kijken.
Na meerdere malen door iedereen afgeraden te worden een GT te kopen en dan ook vooral de JTS niet, dacht ik bij mijzelf How bad can it be....

Pretty bad blijkbaar...

Na een goede testrit en geen problemen gezien te hebben besloot ik hem te kopen, een GT JTS met 205.000km op de teller.
Die zelfde dag nog na de auto een beetje gewassen te hebben en terug naar huis te rijden kwam hij al,de eerste Check Engine Light!
Deze ging na een klein tijdje gewoon weer weg en zou dit later proberen uit te lezen.

Gisteren moest ik wat mensen weg brengen met de GT en de auto ging ineens na de 1e 100 meter bokken en stoten en check engine kwam weer aan. Deze heb ik toen gelijk uitgelezen en hier kwam uit de code P1671 (Fuel pressure regulator). Ik had besloten hier vandaag naar te gaan kijken en de regulator wat schoon te maken om het probleem te verhelpen. Maar nadat ik de auto ging verplaatsen kwamen de lampjes weer aan. Nu met wat meer mooie codes erbij.

P1671 (fuel pressure regulator)
P0300 (multiple misfires)
P0303 (cylinder 3 misfire)
P0304 (cylinder 4 misfire)

Omdat ik altijd gewend geweest ben om te sleutelen aan oude Japaners en omdat dat toch weer een hele andere wereld is vraag ik jullie wat voor mij nu het beste plan van aanpak is hiervoor?

Alvast bedankt voor de antwoorden en ik hoop dat ik mijn vetrouwen in deze anders toch erg fijne auto weer terug kan krijgen!

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 611
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS Benzine druk en misfire problemen!!

za jan 02, 2021 20:37

Bij mij bekende kwalen bij een JTS zijn:
dicht gekoekte inlaatkanalen
olieverbruik en interne vervuiling
kapotte bobines
kapotte injectoren
slechte contacten bij de stekkerverbinding van de voorste lambda sensoren

Ik zou het in deze hoek zoeken, meldingen wissen en met de eerst terugkerende melding beginnen.
Een oorzaak kan na verloop van tijd meerdere meldingen triggeren is mijn ervaring.

Terug naar “Algemene Technische vragen”