GerardB
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 02, 2020 09:47

Giulietta 1.7 Tbi QV banden 18"

do sep 03, 2020 13:24

Mijn Giulietta QV heeft binnenkort nieuwe achterbanden nodig. Wat zijn nu de beste zomerbanden voor 18 inch? Nu heb ik Pirelli Zero Rosso 225/40/18. Band heeft goede grip, maar is behoorlijk gecupt en maakt lawaai.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Giulietta 1.7 Tbi QV banden 18"

do sep 03, 2020 14:05

Mijn Giulietta met 18" velgen reed in de vier jaar dat ik hem had op zomerbanden Bridgestone Potenza RE050A en Dunlop SportMaxx GT. (En ook nog op winterbanden Michelin Pilot Alpin 4.)
Allemaal A-merken dus, en behoorlijk wat geluid dat maakten ze allemaal. Eigenlijk geen of weinig merkbaar verschil. Met geluid bedoel ik dan het gewone rolgeluid van de banden op het wegdek. Ze waren niet gecupt en hadden ook niet het typische "gonzende" cup-bijgeluid wat je dan krijgt op hogere snelheden.
Als jouw banden nu wel behoorlijk gecupt zijn, dan lijkt me slim om niet alleen de banden te vervangen, maar meteen ook de schokdempers en speling in de wielophanging te laten controleren (en als daar iets niet goed is of vervangen wordt, dan ook de uitlijning). Anders heb je met nieuwe banden snel weer hetzelfde.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Giulietta 1.7 Tbi QV banden 18"

vr sep 04, 2020 09:46

Voor de Giulietta was ik zelf erg blij met de Pzero Rosso, maar ook de "normale" Cinturato P7 voldeed.

Wat Teun ook zegt, laat de achterwielophanging goed controleren. Daarnaast heb ik enorm veel plezier gehad van het zgn "tyre matchen". Dat is net even een stapje verder dan gewoon band om de velg leggen en balanceren. Het onderstel van de Giulietta heeft hier veel plezier van :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Giulietta 1.7 Tbi QV banden 18"

vr sep 04, 2020 09:52

Het helpt ook als je zo af en toe wat sportief de rotonde of bochten pakt.

En de banden van voor naar achteren wisselen om de zoveel tijd.

GerardB
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo sep 02, 2020 09:47

Re: Giulietta 1.7 Tbi QV banden 18"

wo sep 09, 2020 11:17

Dank voor reacties. Heb wielen net laten balanceren en auto laten uitlijnen. Verschil is duidelijk merkbaar. kort geleden nog normaal onderhoud gehad en geen afwijkingen in ophanging en/of schokbrekers geconstateerd, maar ik zal daar toch nog een keer specifiek naar laten kijken. Bochten rijd ik vaak sportief.... Met alle info van jullie kan ik wel wat!

Terug naar “Algemene Technische vragen”