Pagina 1 van 1

1750 nord

Geplaatst: ma aug 17, 2020 21:25
door sjaaksud
Mijn 1750 nord motor start bij koude motor snel met elektrische pomp, maar als ik hem warm weg zet, een half uur later weer start, start hij slecht??? Iemand een idee???GR Sjaak.

Re: 1750 nord

Geplaatst: wo aug 19, 2020 12:32
door stephen
Paar basis ideetjes om te checken
-brandstof leidingen lopen niet langs warme motordelen?
-indien carb's wat rijk staan, start je warm ook moeilijker, evt testen Door bij warm beetje remmenreiniger in te spuiten, om te zien of hij dan beter start..
-bobine & condensator kunnen warm ook slechter presteren, deze eens wisselen met andere
-volg starten, en net voor aanslaan gas los, werkt in mijn ervaring het lekkerste
- compressie eens meten bij koud, en keer bij warme motor

Succes

Re: 1750 nord

Geplaatst: do aug 20, 2020 17:09
door sjaaksud
Dank voor het antwoord.

Re: 1750 nord

Geplaatst: za aug 22, 2020 12:10
door leuv
Sjaak 3x pompen met het gaspedaal

Re: 1750 nord

Geplaatst: za aug 22, 2020 13:49
door ciclista
Warme Nord altijd plankgas starten.

Re: 1750 nord

Geplaatst: di aug 25, 2020 08:35
door JoorZ105
dat laatste bracht bij mijn ex alfetta de oplossing.

met warme motor niet uitgebreid pompen, dat werkt vaak averechts

Re: 1750 nord

Geplaatst: di aug 25, 2020 09:14
door alfadragon
Maar hij heeft een elektrische pomp. Dan hoef je toch niet te pompen?

Re: 1750 nord

Geplaatst: di aug 25, 2020 09:20
door JoorZ105
Pompen Met het gaspedaal bedient de acceleratiepompjes in de carbs, dus spuit extra benzine in de inlaat.

Electr pompen aan, vult alleen de vlotterkamers.

Re: 1750 nord

Geplaatst: di aug 25, 2020 09:28
door alfadragon
Pompen Met het gaspedaal bedient de acceleratiepompjes in de carbs, dus spuit extra benzine in de inlaat.

Electr pompen aan, vult alleen de vlotterkamers.
Aha.

Dus die elektrische pomp heb je in principe niet nodig als hij warm is?

Re: 1750 nord

Geplaatst: di aug 25, 2020 09:36
door JoorZ105
Correct.