maarten1983
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 13, 2019 21:26

Menu 159

do mar 26, 2020 15:02

Beste leden,

Ik ben zojuist eigenaar geworden van een Alfa 159 (2010). Komende van een GT. Dus de 159 kent veel meer opties en dus elektronica.

2 vragen:

Ik kan de tijd niet instellen. De menu knopt werkt niet dus kan nergens bij.
Nu zit er een aftermarket navi/audio systeem in (van Pioneer), daar staat de tijd wel goed. Belemmert deze het instellen van het andere menu of is de hendel/contact ergens niet goed waardoor het niet werkt? Ik las ergens over een 166 dat iemand een stekker van de navi los trok omdat die geen gps kon vinden en daarna wel iets kon instellen. De volumeknoppen op het stuur werken wel gewoon.

De andere vraag, de cockpit geeft aan dat mijn licht brand, ook al staat die op stand 0. Daglicht en achterlicht brand dan ook. Klopt dit? Ik weet dat er sprake kan zijn van dagrijverlichting, werkt dat dan ook op stand 0.

De richtingaanwijzer werkt trouwens wel gewoon. Ik kan niet goed zien (nog daglicht) of de + en - wel werken voor de verlichting cockpit.
Kan dit ook een zekering zijn die door is of is de kans groter dat de hendel defect is? (op de richtingaanwijzer na dan).

Alvast dank.

Gr Maarten
Alfa 155 (x2), Alfa 156, Alfa 147, Alfa GT, Alfa 159

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Menu 159

do mar 26, 2020 19:38

Als jou auto af fabriek de standaard navigatie had, moet je via de navi de tijd en datum instellen. Dan pakt het dashboard die over.

Als er nu een Pioneer in zit, moet je met MultiEcuScan aangeven in de bodycomputer dat je geen ''standaard'' navi hebt, en dan zal je deze functies onder het menu knopje krijgen.

Of doet je menu knopje echt helemaal niets? Ook niet de dimmer/snelheid functie?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

maarten1983
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 13, 2019 21:26

Re: Menu 159

do mar 26, 2020 21:00

In de pioneer (avic hd3) zelf staat de datum en tijd wel goed.
Heb net nu het goed donker is even gekeken naar de dimmer en ook die doet niets. Snelheid bedoel je al rijdende mee?ook dan geen veranderingen zichtbaar. Zijn er mogelijk draden gebroken? De richtingaanwijzer werkt wel maar vermoed dat die verbinding maakt in de stuurkolom zelf.
Op stand 0 van het licht hoort toch alles uit te staan lijkt mij? In dit geval lijkt dan stadslicht te branden en ga je naar stadslicht heb je ook stadslicht. Gelukkig werkt dimlicht wel gewoon anders had ik in de avond een probleem gehad.
Volgens mij zit er dus iets niet helemaal goed in die hendel?
Alfa 155 (x2), Alfa 156, Alfa 147, Alfa GT, Alfa 159

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Menu 159

vr apr 03, 2020 20:06

Nette auto zo in het voorbij gaan :thumbs:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”