Heb het volgende probleem:
Na het preventief en noodzakelijk vervangen van de volgende onderdelen:
Ik: Nieuwe remslang links voor (ivm haarscheuren, rechts was al ooit vervangen en nog goed).
Ik: Remklauw linksvoor (gebruikt) oude zat vast, rechts was nog wel goed.
Ik: Nieuwe remblokken en schijven voorzijde (versleten).
Ik: Nieuwe remblokken en schijven achterzijde (versleten).
Ik: Nieuwe geleidepennen remklauwen achter (preventief, oude waren nog gangbaar).
APK monteur: Nieuwe remslangen achter (ivm haarscheuren).
APK Monteur: Remvloeistof ververst en voor en achter ontlucht.
APK monteur: Nieuwe handremkabels L+R (versleten en kapot).
Ik: Nieuwe remdrukverdeler achteras, exemplaar zonder hevel die op de auto zat is niet meer leverbaar, nu exemplaar met hevel erop gezet en deze vastgezet aan de achteras met een veer, de remdrukverdeler is dus niet meer "last afhankelijk" maar gewoon vastgezet.
Achterremklauwen heb ik vanavond handmatig ontlucht na montage van bovenstaande remdrukverdeler, voorzijde is nog niet (opnieuw) ontlucht.
Er is nu dus totaal géén remdruk zodra de motor loopt. Zodra de motor uitstaat heb ik wel remdruk na een paar keer drukken...
Remdrukprobleem is gekomen na het vervangen van alle bovengenoemde delen behalve de remdrukverdeler.
Tijdens APK was de remdruk aan achterzijde te zwak om door de APK te komen, dus diagnose remdrukverdeler defect. Echter is vervangen dus niet de oplossing zo lijkt.
Wat is nu de beste manier om eea stap voor stap uit te sluiten?
Ik ga zelf nogmaals alle remklauwen handmatig ontluchten. En evt als de auto dan enigzins rijdbaar is daarna nogmaals in de garage ontluchten.
En is het nou wel of niet nodig om te ontluchten met de wielen op de grond?
Verder heb ik geconstateerd dat vanaf de aansluitingen voor de achteras alle leidingen al reeds van koper zijn (vermoedelijk door de vorige eigenaar).
Kunnen de huidige koperen leidingen slecht zijn? Wellicht ergens te scherp gebogen en daardoor verstopt. Of slechte aansluitingen gefelst?
Heeft de lengte van de vaste leidingen nou wel of geen invloed? Voor mijn gevoel zijn de koperen leidingen niet mooi op maat/op lengte gemaakt. Maar volgens de APK monteur maakt dat niets uit...
Ik hoor het graag.
Qua kosten voor de auto loop ik inmiddels tegen de max aan, en het beestje moet voor de 15e echt gaan rijden... anders stop ik met het project en gaat ze in onderdelen uit elkaar.