hallo allemaal,
ik zal me even voorstellen:
ik ben hans 21 jaar automonteur en druk bezig met mijn eigen auto,.... en nu komt het.
ik heb een opel kadett gsi 2.0 seh dat zegt jullie mischien niks maar ik leg het straks verder uit, deze motor heb ik voledig gereviseerd en geoptimaliseerd, aangezien ik alles op de oude style doe moesten er carburateurs op.
de motor, een 2liter 8 kleps motor met standaard 130pk, hierop heb ik gemonteerd een setje 40mm dellorto`s van het type dhla-H met gelijke nummers,
een 4in1 spaghettispruitstuk, de kanalen zijn allemaal 40mm inlaat en uitlaat.
nu zit ik met het volgende, een aangezien niemand mij er hier in de buurt me kan helpen stel ik de vraag hier omdat het toch echt italiaanse carbjes zijn en ze van een alfa komen, hier zitten voor zover ik heb gezien met mensen met verstand van deze gasfabrieken.
de motor loopt maar heel erg ruig, ontsteking bijgesteld en de synchronisatie scheelde al een heel stuk maar nog niet alles.
hij backfired en knalt in de uitlaat, en ookal is hij warm of koud hij pakt NOOIT ineenkeer voledig op tot de redline, als ik hem 1/2x voledig opentrek smoort hij, want als ik daarna weer de hevel opentrek is het wel hoppa 8000rpm en dat gaat redelijk netjes.
ik heb als sproeiers het volgende.
stationair: 58
hoofdsproeier: 148 ( en ik heb ook een 128 geprobeerd)
retainer van de hoofdsproeier bovenop de emulsion tube: 200 (heb 210 erin gehad)
de emulsion tube heef tde volgende code: 7772-11.
ik hoop dat er mensen zijn die mij hier het een en ander over kunnen uitleggen en weten hoe ik die dingen van 0>100 procent krijg.
ondanks dat het een ander merk is hoop ik dus dat iemand mij kan helpen.
een kennis van mij heeft ook alfa`s maar die heeft geen sproeiers en niks liggen om even te proberen , natuurlijk omdat de alfa`s allemaal standaard al carbs hebben en dus vaak aleen maar gesychroniseerd hoeven te worden en co te stellen.
alvast mijn dank, een mede autofanaat.