sanscorp
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 16, 2015 12:39

Giulietta stationair schommelen en soms inhouden

di dec 10, 2019 09:07

Ik hoop op wat technische kennis :)
Mijn Giulietta 2.0 JTDm euro 6 met 126.000 km op de teller heeft een raar probleem. Ik heb de auto nog geen 3 maanden en kom er niet achter waar het hem in zit.

Volledig koude start gaat prima. Warmt de auto een paar graden op (koelvloeistof teller nog steeds op 0) dan gaat de motor onregelmatig stationair lopen.

Rij je een paar meter dan is het weer goed, eenmaal warm geen stationair problemen meer.

Soms tijdens het gas geven vind ik de turbo lag vergeleken met de 1.9 jtd gigantisch, soms het idee dat er even helemaal niets gebeurd en dan ineens vooruit schiet. Ook zit er heel soms een hapering in bij gas geven, even een stotter.

Reeds gedaan:
- EGR klep gereinigd
- MAP sensor vervangen ivm vervuiling
- MAF schoongemaakt
- gasklephuis schoongemaakt
- waarden gereset / opnieuw in laten leren.

Enige wat opvalt in de live data (maar ik heb geen beeld van hoe het moet zijn) is de injectie correctiewaarde op cilinder 2. De overige cilinders liggen rond de -0,50mm3 en cilinder twee zit op (+) 1,50mm3

Las ergens ook iets van een firmware update, waarbij de kvs teller net boven het midden zit en na de update exact op het midden wat o.a. stationair op zou lossen.

Helaas krijg ik geen antwoord van dealers om en nabij Almere. Ik wil eerst een software update laten doen aleer ik de egr en gasklep laat wegschrijven.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Groeten,
Sander.

Terug naar “Algemene Technische vragen”