Gebruikersavatar
Ba
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: di feb 27, 2007 19:18
Locatie: Gouda

[AR75] Dash draadboom

zo aug 11, 2019 20:59

Hoi,

nadat door omstandigheden het project stil heeft gestaan ben ik pas geleden weer veder gegaan met het opbouwen van mijn 75.

De roestduivel had zich onder andere tegoed gedaan aan de parafan en wat andere plekjes achter het dashboard. Een paar jaar geleden alweer heb ik het dash eraf gehaald, slechte delen eruit geslepen, nieuw plaatmateriaal erin gelast en de boel in de RX5/RX10 en vet gezet.
De kachelunit eruit gehaald, schoongemaakt en voorzien van nieuwe lagertjes en een gaasje over de inlaat. Destijds had ik de kachel weer erin gehangen.

Ik had tijdens het demonteren wat foto's gemaakt, echter nu blijkt niet van alles. Nu de boel weer bijna op z'n plek zit, heb ik een paar losse stekkertjes over. :oops:

DJ heeft me al goed geholpen door me even onder het dash van zijn nette QV te laten kijken, echter weet ik er nog een aantal niet.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Linksonder bij de zekeringenkast, deze bruine stekker. Ik lijk geen plek in de kast vrij te hebben.
Afbeelding

Daarbij meerdere stekkers/stekkertjes van/rondom het kachelhuis. De kabels naar de middenconsole lijken allemaal nog vast te zitten, daar lijken deze niet bij te horen. Het gaat om alle 5 de stekkers zichtbaar op de foto.
Afbeelding

Die zouden wellicht aan het kachelhuis zelf moeten, maar ik ben er niet zeker van:
Afbeelding

Het aansturingspaneel lijkt wel in orde, vergeleken met die van DJ lijkt alles vast te zitten wat daar vast hoort te zitten. De losse aansluiting hoort waarschijnlijk ook los, maar ik ben er niet zeker van.
Afbeelding

En dan nog een zwarte stekker die ongeveer rond het kachelhuis nu 'zweeft':
Afbeelding

En dan nog een kleine sfeerimpressie hoe het er nu uitziet:
Afbeelding

Alvast bedankt voor diegene die me hiermee verder kan helpen :D
75 Indy TS 1992

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: [AR75] Dash draadboom

zo aug 11, 2019 22:21

Sorry, te lang geleden voor mij..

Gezien de locatie zou ik me voor kunnen stellen dat het bekabeling voor de radio is.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: [AR75] Dash draadboom

ma aug 12, 2019 22:37

De elektrische schema's erbij pakken en gaan spoorzoeken.

Er zal maar 1 connector zijn met die combinatie van gekleurde draden. Dan kom je er wel achter waar het allemaal moet

Is veel werk en duurt even, maar volgens mij de beste manier want dit weet niemand uit zijn hoofd

Wat ik wel weet is dat je connectoren mist, volgens mij moet je bij de kachel ergens wat draden uit een stekker drukken om hem door een tule te krijgen

Terug naar “Algemene Technische vragen”