Helemaal niks. Oliedrukmeter reageerde ook gewoon normaal. De motor druppelde ook nog lekker door nadat de boel stil kwam te liggen, dus best kans dat er mechanisch niet zo heel veel aan de hand is.WTF![]()
Geen mechanische geluiden des doods? Ik neem toch aan dat de zuigers en kleppen dit niet leuk hebben gevonden.
Of het begon met de olielekkage weet je niet natuurlijk. Dat was wel de eerste visuele aanwijzing.Ik had geen zaklamp bij me, maar ik denk dat ze gesmolten zijn![]()
Carburateurs zijn wel een paar weken terug nog afgesteld. Toen de auto terugkwam van de plaatwerker liep ze namelijk nog maar op vijf cilinders. Dat leek prima opgelost te zijn. Ik weet ook niet of het er veel mee te maken heeft, het begon immers met die olielekkage.
Lek tussen mechanische benzinepomp en het carter? Olie/benzine mengsel wordt via de ontluchter naar het luchtfilter geperst?Auto is vandaag opgehaald en Roméo gaat ernaar kijken. Ik heb nog even de peilstok gelicht en in eerste instantie zag ik dat het niveau ver boven max zat en gitzwart. Nou had ik pas nog wel olie bijgevuld, maar gewoon tussen min en max, dus ruiken en het blijkt benzine te zijn. Of er ergens iets van een backfire is geweest is lastig te zeggen, maar de boel heeft dus daadwerkelijk in de fik gestaan. Ik heb mazzel, als je het zo kunt noemen, dat dit niet naar buiten het blok is doorgeslagen want dan was de hele auto weg geweest.
Elektrische pomp. Zijn er wel busso's met mechanische pomp? Dat laatste is waarschijnlijk inderdaad wel ook gebeurd, maar hoe de benzine er in eerste instantie in is gekomen?Lek tussen mechanische benzinepomp en het carter? Olie/benzine mengsel wordt via de ontluchter naar het luchtfilter geperst?