schildertje

schakelen 155

vr dec 09, 2005 19:48

help kan alle kanten uit met me schakelpook behalven me versnelling in lijkt net of hij gebroken is of kan hetzijn dat het hier ook om een borg pennetje gaat net alsbij de 33 :oops: :oops: :oops: :( :( :(

DutchPlayer

RE: schakelen 155

ma sep 18, 2006 10:58

Ik rij zelf in een 146 Ti en kan net als de oude topic starter soms niet meer schakelen. Als ik ergens heb stil gestaan bijv bij het stop licht kan ik de auto niet meer in z'n 1 of andere versnelling zetten. Koppelings pedaal los laten helpt niet en de pook beweegt ook gewoon vrij.

Mijn oplossing om toch nog te kunnen rijden is dan in z'n achteruit zetten wat dan ook niet helemaal soepel gaat maar daarna kan ik dan wel weer gewoon schakelen tot een bepaald moment. Ik hoor ook soms lawaai uit de bak komen als ik in z'n 1 rij of als smorgen start en em in z'n 1 zet.

Komt dit iemand misschien bekend voor, maybe gebroken schakelvork?

DutchPlayer

ma sep 18, 2006 19:19

Pffff, net thuis wat een drama als je niet meer kan schakelen.

Nu slaat de bak telkens vast en is dus niet meer mee te rijden, en als je em in de versnelling krijgt gaat dat niet echt zoals het hoord en je voelt vage stoten bij het koppelings pedaal, soms lijkt het of de druk helemaal wegvalt van het pedaal.

Ik heb de auto toen maar aan de kant gezet want het leek me niet meer verantwoord om mee te rijden.

Andere vraag, word dit een dure grap?

René-_QV

di sep 19, 2006 19:53

Het is wel zo dat je de versnelling met een stang in zijn verzet moet brengen, het gebeurt wel dat er hier iets afbreekt of ombuigd. Of wil hij gewoon z'n versnelling niet meer in, dan heb je kans dat de drukgroep naar de filistijnen is heb de mijne net van het weekend laten vervangen.

René-_QV

di sep 19, 2006 19:55

@ dutchplyer die schokken in je koppelingspedaal zijn bijna zeker van je drukgroep, maar dat heb je op het 146 forum ook al kunnen lezen.

DutchPlayer

wo sep 20, 2006 10:08

Klopt Rene, ik heb de berichten gelezen. Ben idd bang dat het de drukgroep is.

GA straks Kempers effe bellen voor een offerte.

Terug naar “Algemene Technische vragen”