Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

Benzinedrukregelaar GTV6

do apr 04, 2019 09:42

Goedemorgen,

bij mijn GTV6 1983 heb ik volgend probleempje:

Onder belasting gaat 8 op de 10 keer de motor inhouden en sputteren, soms gaat het wel goed maar zelden.
Benzinepomp / filter zijn nieuw, tank vanbinnen gereinigd na lange stilstand, slangen zijn allemaal nieuw.
Start en loopt ook goed stationair.

Als ik de retourleiding smoor draait hij op stationair nog net iets mooier en trekt hij wel véééééél mooier door.
Moet nog even een drukmeter in elkaar knutselen voor de zekerheid, maar bij deze de vraag alvast:
Kan ik hier al richting de benzinedruk regelaar gaan denken en zoja, waar kan je nog zo een fris exemplaar vinden?
Ze zijn blijkbaar al een heel eind uit productie bij bosch.

Groeten!

Paul

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

do apr 04, 2019 10:52

Is te vroeg om te zeggen..

Temperatuursensor is bv ook iets dat invloed heeft op de inspuit hoeveelheid, net als de luchtweger en evt lambdasensor.

Meten is weten in dit geval. Mooiste is overigens meten onder belasting maar dat is wel wat lastiger..

Mocht de regelaar kapot zijn dan is dat altijd nog wel creatief op te lossen met behulp van bv een losse regelaar of door een ander type passend te maken.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

do apr 04, 2019 13:17

Volgens mij zijn de tempsensoren NTC. Dus als die stuks is of los hangt spuit hij meer in. En meer inspuiting zorgt voor betere loop staat er (retour smoren) dus daar geloof ik niet.
LHM signaal kan wel naast zitten.
Ik ken L-jet LHM's niet maar als ze op motronic LHM's lijken kan je veer die op de flap werkt verzetten. Dat werkt uitstekend.
Een lambda sonde heeft een gtv6 denk ik niet. Of het moet ex USA zijn?
Maar beste eerst eens even rijden met benzinedrukmeter. Dat is niet zo moeilijk. T stuk ertussen aan de achterkant in de motorruimte (voor de drukregelaar dus) en lange slang naar binnen voor manometer. Of de manometer aan je ruitenwisser tapen. En rijden maar op een rustig weggetje. Tussen de 2,5bar en 3.0 bar is acceptabel volgens mij. Uit m'n hoofd.
Maar getallen zou je even werkplaats handboek moeten checken.
Afwijkend type benzinedruk regelaar plaatsen is geen gemak bij een V6. Maar kan wel. Is vaker gedaan. En als die stuk is zal je wel moeten.
Of een andere oude kopen en hopen dat die het doet.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

do apr 04, 2019 21:20

benzinedrukregelaar kon enkele jaren geleden gewoon nog nieuw gekocht worden ook niet oem.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

vr apr 05, 2019 08:36

benzinedrukregelaar kon enkele jaren geleden gewoon nog nieuw gekocht worden ook niet oem.
Ok, ik weet niet anders dan dat ze al jaren niet meer leverbaar zijn.
Als je nieuwe originele kan komen is dat het handigste natuurlijk.
Als drukregelaar oorzaak blijkt te zijn natuurlijk.

Gr
DJ

kokos
Full Member
Full Member
Berichten: 298
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 13:02
Locatie: Den Haag

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

vr apr 05, 2019 10:18

Paul,

Als ik moet helpen zoeken, laat maar weten.

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

Re: Benzinedrukregelaar GTV6

zo apr 07, 2019 16:09

Dat mag zeker! Heb er al op ebay zien passeren maar nooit met duidelijke (betrouwbare) uitleg van herkomst, drukken etc... erbij. Of 'sold out'.
Ga deze week in ieder geval nog een keer een manometertje knutselen om het helemaal zeker te zijn. Je leest eigenlijk zelden dat die regelaars kapot gaan.

Thx voor het voorstel in ieder geval!

Terug naar “Algemene Technische vragen”