Deze dus: voor de auto staande de rechter leiding aan de oliekoeler van de stuurbekrachtiging. 156 3.2 . Lekte daar iets, ook met stilstaande motor. O-ring er uit gehaald, deze zag er behoorlijk "op leeftijd" uit. Nu pleeg ik als amateursleutelaar van alles "op voorraad" te hebben: kabelbinders, slangklemmen, koperen ringen, en een assortimentsdoos O-ringen. Uiteráárd zat de "exacte" maat er niet bij, wel twee die op een mm/halve mm in de buurt kwamen. De ene gaf vrijwel meteen weer lekkage (motor uit), de andere (volgens de schuifmaat toch ook best een geschikte kandidaat..) maakte alles mooi dicht/droog, weer met motor uit.
Zoals een goed amateur betaamt, heb ik me natuurlijk eerst op de borst geklopt voor "da's weer gefixt", vervolgens de oude ring weggeknikkerd, paar dagen verder niets kunnen doen/geen tijd. In die dagen alles mooi droog/geen lekkage. Toen auto van de brug, starten, stuurtje heen & weer/ontluchten, olie bijvullen, totdat.... Het daar weer begon te druppelen..
Dus ! Wat ik had kunnen/moeten weten ! NO SHORTCUTS. Goede onderdeeltje in de juiste maat monteren. Altijd ! Nu aan het graven op internet: maar hoe kom ik in vredesnaam aan de juiste maat/juiste O-ring ? Heeft er iemand zo'n "exploded vieuw" tekening of CD manual waar het onderdeelnummer van deze O-ring opstaat ?