Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

welke o-ring voor radiator stuurbekrachtiging 156 ?

zo mar 24, 2019 09:50

Afbeelding

Deze dus: voor de auto staande de rechter leiding aan de oliekoeler van de stuurbekrachtiging. 156 3.2 . Lekte daar iets, ook met stilstaande motor. O-ring er uit gehaald, deze zag er behoorlijk "op leeftijd" uit. Nu pleeg ik als amateursleutelaar van alles "op voorraad" te hebben: kabelbinders, slangklemmen, koperen ringen, en een assortimentsdoos O-ringen. Uiteráárd zat de "exacte" maat er niet bij, wel twee die op een mm/halve mm in de buurt kwamen. De ene gaf vrijwel meteen weer lekkage (motor uit), de andere (volgens de schuifmaat toch ook best een geschikte kandidaat..) maakte alles mooi dicht/droog, weer met motor uit.

Zoals een goed amateur betaamt, heb ik me natuurlijk eerst op de borst geklopt voor "da's weer gefixt", vervolgens de oude ring weggeknikkerd, paar dagen verder niets kunnen doen/geen tijd. In die dagen alles mooi droog/geen lekkage. Toen auto van de brug, starten, stuurtje heen & weer/ontluchten, olie bijvullen, totdat.... Het daar weer begon te druppelen..

Dus ! Wat ik had kunnen/moeten weten ! NO SHORTCUTS. Goede onderdeeltje in de juiste maat monteren. Altijd ! Nu aan het graven op internet: maar hoe kom ik in vredesnaam aan de juiste maat/juiste O-ring ? Heeft er iemand zo'n "exploded vieuw" tekening of CD manual waar het onderdeelnummer van deze O-ring opstaat ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: welke o-ring voor radiator stuurbekrachtiging 156 ?

zo mar 24, 2019 11:29

Ik zie op ePer de O-ring niet staan. Het onderdeelnummer van de leiding is 60677166 wellicht kom je daar mee verder?
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: welke o-ring voor radiator stuurbekrachtiging 156 ?

zo mar 24, 2019 12:36

Met opmeten van de O ring groef in het blokje moet je toch ook een eind in de buurt kunnen komen van de goede O ring.
En schaf je zelf een tube molykote 111 aan en gebruik dat bij monteren O ringen.
Heel taai, plakkerig temp bestendig siliconevet. Houd O ring op z'n plek bij montage, beschermt de O ring en helpt ook met afdichten. Is een vet. Hard niet uit. Top spul.

gr
DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: welke o-ring voor radiator stuurbekrachtiging 156 ?

zo mar 24, 2019 12:58

DJ & Tim bedankt. Maandag nav nummer leiding ff bellen hier & daar EN monteren met die Moly. Ik hou wel van een beetje extra en/of overkill bij pakkingen/afdichtingen.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”