Pagina 1 van 2

?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 00:32
door giulia-tom
#-o #-o #-o #-o

Zie HIER deze Verlenger te koop staan! Betekent dit bij montage nu meer koppel?
Heb ik geslapen of is dit hier op het forum niet eerder behandeld? :roll:

Wat is nu het nut (die bij de duitse Alfaforum fanaten al bekend is)?

Afbeelding

Afbeelding

Kon mij op de website HISTOTEC niet inlezen, webpagina werkt niet ok....

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 07:39
door AlfettaOwner
Ziet er professioneel uit, maar is het verkooppraat of zou het idd echt werken.
Is het noodzakelijk om speciale nokkenassen in te bouwen?

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 09:43
door kai
Ja dat werkt wel.

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 09:58
door Maurizio
Hier http://www.bgsoflex.com/intakeln.html zie je wat een langer inlaat traject doet.

75 euro....... is wat aan de dure kant hiervoor. :wink:

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 10:52
door giulia-tom
Is er iemand die gedetailleerd hier wat over kan zeggen?

Of iemand met ervaringen......?

Dan is deze: (weliswaar van Twinspark conversie) toch ook wat langer als de standaardlengte van carbs van 2 liter nord op de inlaatpoorten?

Afbeelding

Vereist dit andere sproeierbezettingen in de carbs (vast wel)? :roll:

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 10:59
door @lfa@lgra
Langere inlaat= meer koppel.

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 11:34
door GTV
Langere inlaat= meer koppel.

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
idd in de rallycross gebruiken ze veel verstelbare kelken.
Je krijgt meer koppel op lage toeren op hoge toeren levert het verlies op.
En je cabu's blijven kouder.

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 11:39
door Maurizio
Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
klopt volgens mij maakt het niet uit waar je verlengd en kelken hebben een grotere conische doorlaat dus flowtechnisch ook nog beter, echter bij deze hoef je geen ander luchtfilter toe te passen.

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 11:46
door @lfa@lgra
Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
klopt volgens mij maakt het niet uit waar je verlengd en kelken hebben een grotere conische doorlaat dus flowtechnisch ook nog beter, echter bij deze hoef je geen ander luchtfilter toe te passen.
Dat klopt maar bij een 105 past het luchtfilter dan niet meer ivm het binnenscherm wat dan in de weg zit. :wink:

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 12:02
door kroehlur
Ze zeggen toch juist dat je luchtfilter net past tenzij je een 1300 hebt. :wink:

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 12:08
door @lfa@lgra
Ze zeggen toch juist dat je luchtfilter net past tenzij je een 1300 hebt. :wink:
In een Berlina,Spider of Bertone misschien, maar een Juul heeft die ruimte echt niet.

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 13:58
door juultje
Er staat bij dat je bijeen 1300 je motorsteunen moet verhogen, dus dat je blok naar boven komt.

Overigens denk ik niet dat dit hetzelfde is als kelken plaatsen, want dan verleng hje het traject voordat je de lucht met de benzine mengt en anders daarna. :-k

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 14:09
door Andretti Molletti
Je kan idd beter kelken nemen.
Deze verlengen ook de aanzuiglengte, maar de smoorklep blijft dichter bij je motor waardoor de respons fractioneel beter is.

De getoonde verlengstukken hebben het voordeel dat de carbs verder van de motor zitten waardoor ze fractioneel koel blijven.. Door ze van nylon oid te maken bereik je meer temp voordeeel.
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.
Dus de verlengstukken tussen de carb en de motor zullen bij een Nord motor m.i. minder brengen dan de kelken..

Daar komt nog bij dat de kelken een beter ingang hebben waardoor de flow vd carb verbeterd...

Echte GTA of imi... maakt niet uit als je maar een motor bouwt met verstand van zaken ;)


Voor de leken: koop geen tuningsartikelen als er geen metingen mee verricht zijn op een rollenbank, of stel dat je de motor voor en na de wijziging mag rollen om de beloofde vermogensstijging te controleren....

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 14:43
door patje1100
Nou Tom, je leest het

Als je fraktioneel in de hemisfeer geraakt vergroot dat je aanzuiglengte en dus ook je druppelgrootte. :wink: Zal je vrouw ook blij mee zijn :lol:

Dre, kun je niet gewoon dat gaspedaal dieper intrappen ?? Je spreekt nu , voor mij althans, thais lijkt wel.
:wink:

Maar goed, ff on topic. Tom probeert uit te vinden wat ie op zijn TS blok moet monteren om dat spulletje met carbs aan de praat te krijgen in zijn Giulia..

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

Geplaatst: do dec 08, 2005 14:49
door Maurizio
Hmm, info honger even stillen :-)
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.

Hoe zit het met een TS, verbrandingskamer is niet zo bol (als een Nord) en de zuiger is relatief plat. Zover ik begrepen had zijn de injectors zo geplaatst, dat ze op de achterzijde van de inlaat klep zijn gericht.
Dus mijn boerenverstand zegt dan dat de warmte van de klep de brandstof zal laten ioniseren.

Mooiere vermenging of alleen beter emissie?Kan je met een carb een zelfde mengings effect krijgen als de standaard injectie, of heb je daar juist een langer traject achter de carb voor nodig...... :?

Saluti,
Maurizio