Je kan idd beter kelken nemen.
Deze verlengen ook de aanzuiglengte, maar de smoorklep blijft dichter bij je motor waardoor de respons fractioneel beter is.
De getoonde verlengstukken hebben het voordeel dat de carbs verder van de motor zitten waardoor ze fractioneel koel blijven.. Door ze van nylon oid te maken bereik je meer temp voordeeel.
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.
Dus de verlengstukken tussen de carb en de motor zullen bij een Nord motor m.i. minder brengen dan de kelken..
Daar komt nog bij dat de kelken een beter ingang hebben waardoor de flow vd carb verbeterd...
Echte GTA of imi... maakt niet uit als je maar een motor bouwt met verstand van zaken
Voor de leken: koop geen tuningsartikelen als er geen metingen mee verricht zijn op een rollenbank, of stel dat je de motor voor en na de wijziging mag rollen om de beloofde vermogensstijging te controleren....