Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 00:32

#-o #-o #-o #-o

Zie HIER deze Verlenger te koop staan! Betekent dit bij montage nu meer koppel?
Heb ik geslapen of is dit hier op het forum niet eerder behandeld? :roll:

Wat is nu het nut (die bij de duitse Alfaforum fanaten al bekend is)?

Afbeelding

Afbeelding

Kon mij op de website HISTOTEC niet inlezen, webpagina werkt niet ok....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 07:39

Ziet er professioneel uit, maar is het verkooppraat of zou het idd echt werken.
Is het noodzakelijk om speciale nokkenassen in te bouwen?

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 09:43

Ja dat werkt wel.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 09:58

Hier http://www.bgsoflex.com/intakeln.html zie je wat een langer inlaat traject doet.

75 euro....... is wat aan de dure kant hiervoor. :wink:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 10:52

Is er iemand die gedetailleerd hier wat over kan zeggen?

Of iemand met ervaringen......?

Dan is deze: (weliswaar van Twinspark conversie) toch ook wat langer als de standaardlengte van carbs van 2 liter nord op de inlaatpoorten?

Afbeelding

Vereist dit andere sproeierbezettingen in de carbs (vast wel)? :roll:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 10:59

Langere inlaat= meer koppel.

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 11:34

Langere inlaat= meer koppel.

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
idd in de rallycross gebruiken ze veel verstelbare kelken.
Je krijgt meer koppel op lage toeren op hoge toeren levert het verlies op.
En je cabu's blijven kouder.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 11:39

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
klopt volgens mij maakt het niet uit waar je verlengd en kelken hebben een grotere conische doorlaat dus flowtechnisch ook nog beter, echter bij deze hoef je geen ander luchtfilter toe te passen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 11:46

Maar volgens mij kun je hetzelfde met kelken bereiken :-k
klopt volgens mij maakt het niet uit waar je verlengd en kelken hebben een grotere conische doorlaat dus flowtechnisch ook nog beter, echter bij deze hoef je geen ander luchtfilter toe te passen.
Dat klopt maar bij een 105 past het luchtfilter dan niet meer ivm het binnenscherm wat dan in de weg zit. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

kroehlur

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 12:02

Ze zeggen toch juist dat je luchtfilter net past tenzij je een 1300 hebt. :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 12:08

Ze zeggen toch juist dat je luchtfilter net past tenzij je een 1300 hebt. :wink:
In een Berlina,Spider of Bertone misschien, maar een Juul heeft die ruimte echt niet.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 13:58

Er staat bij dat je bijeen 1300 je motorsteunen moet verhogen, dus dat je blok naar boven komt.

Overigens denk ik niet dat dit hetzelfde is als kelken plaatsen, want dan verleng hje het traject voordat je de lucht met de benzine mengt en anders daarna. :-k

Andretti Molletti

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 14:09

Je kan idd beter kelken nemen.
Deze verlengen ook de aanzuiglengte, maar de smoorklep blijft dichter bij je motor waardoor de respons fractioneel beter is.

De getoonde verlengstukken hebben het voordeel dat de carbs verder van de motor zitten waardoor ze fractioneel koel blijven.. Door ze van nylon oid te maken bereik je meer temp voordeeel.
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.
Dus de verlengstukken tussen de carb en de motor zullen bij een Nord motor m.i. minder brengen dan de kelken..

Daar komt nog bij dat de kelken een beter ingang hebben waardoor de flow vd carb verbeterd...

Echte GTA of imi... maakt niet uit als je maar een motor bouwt met verstand van zaken ;)


Voor de leken: koop geen tuningsartikelen als er geen metingen mee verricht zijn op een rollenbank, of stel dat je de motor voor en na de wijziging mag rollen om de beloofde vermogensstijging te controleren....

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 14:43

Nou Tom, je leest het

Als je fraktioneel in de hemisfeer geraakt vergroot dat je aanzuiglengte en dus ook je druppelgrootte. :wink: Zal je vrouw ook blij mee zijn :lol:

Dre, kun je niet gewoon dat gaspedaal dieper intrappen ?? Je spreekt nu , voor mij althans, thais lijkt wel.
:wink:

Maar goed, ff on topic. Tom probeert uit te vinden wat ie op zijn TS blok moet monteren om dat spulletje met carbs aan de praat te krijgen in zijn Giulia..

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: ?? INLAATSPRUITSTUK VERLENGER type 105

do dec 08, 2005 14:49

Hmm, info honger even stillen :-)
Het verder van de motor plaatsen vd carbs heeft effect op de mengselvorming/verdamping, dat kan soms gewenst zijn. Omdat de Nord motor een hemisfeer is kan de druppelgrootte van de brandstof relatief groot zijn. Het gaat tenslotte om bijna 30 graden voorontsteking.

Hoe zit het met een TS, verbrandingskamer is niet zo bol (als een Nord) en de zuiger is relatief plat. Zover ik begrepen had zijn de injectors zo geplaatst, dat ze op de achterzijde van de inlaat klep zijn gericht.
Dus mijn boerenverstand zegt dan dat de warmte van de klep de brandstof zal laten ioniseren.

Mooiere vermenging of alleen beter emissie?Kan je met een carb een zelfde mengings effect krijgen als de standaard injectie, of heb je daar juist een langer traject achter de carb voor nodig...... :?

Saluti,
Maurizio
Laatst gewijzigd door Maurizio op do dec 08, 2005 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Algemene Technische vragen”