joris_
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 09, 2009 17:21

Afstelling differentieel

za okt 21, 2017 17:19

In het restauratieproces van mij giulia ben ik nu beland bij de achteras en met name het differentieel.
Het gaat om een 1300 achteras met een normaal diff, hierbij wil in de kogellagers van het kroonwiel en pignonwiel vervangen.
In mijn werkplaatshandboek wordt dit gedaan met speciaalgereedschap wat ik niet in mijn bezit heb.
Is er iemand die dit zelf kan zonder speciaal gereedschap en hier meer uitleg over kan geven?

Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

Re: Afstelling differentieel

zo okt 22, 2017 11:29

Is wel voor een speras maar afstelling pignon lagers is hetzelfde, plaatjes doen het alleen niet meer ...
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... ie#p437125

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Afstelling differentieel

zo okt 22, 2017 23:45

Geen antwoord op je vraag, maar weet je zeker dat de lagers slecht zijn?
Anders eerst eens rijden met de as, als de lagers slecht blijken is een achteras er zo weer onder vandaan.
Lagers diff vervangen kan wel, maar als je het verkeerd doet kan je een goede as er ook mee in slechte jankende veranderen.
En misschien is het wel helemaal niet nodig. Goede lagers zijn ook niet heel goed koop. Goedkope imitatie meuk zou ik er zelf sowieso nooit in zetten. Niet in een achteras.

Gr
DJ

joris_
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 09, 2009 17:21

Re: Afstelling differentieel

ma okt 23, 2017 20:04

Bedankt voor het advies.
Lagers wil ik ik eigenlijk uit voorzorg vervangen.
Heb de oude ook al uit het diff en via alfaholics nieuwe besteld.
Denk dat ik het maar uitbesteed, nu alleen nog een adres in de buurt van Den Haag?

Terug naar “Algemene Technische vragen”