Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

za apr 01, 2017 18:52

Na niet al te lange tijd zijn mijn nieuwe Brembo schijven (ongeboord, geen groeven, gewoon glad) krom. Vervelend en vooral zonde.

Ik weet dat dit kan gebeuren door hard remmen en daarna de rem ingetrapt houden maar kan me moeilijk voorstellen dat dit gebeurd is. Ik houd daar zelf rekening mee omdat ik dat weet uit het verleden (heb Squadra Italia gereden in een 75).
En kan me al helemaal moeilijk voorstellen dat de rijstijl van mijn vrouw de oorzaak is.

Nu dus nieuwe schijven bestellen.
En daarbij vroeg ik mij af of geboord en/of gegroefd misschien beter is? Andere tips voor soort/merk?

Veel dank alvast!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

zo apr 02, 2017 15:42

Wat voor blokken gebruik je Geert? Kan me moeilijk voorstellen dat het aan de schijven ligt. Gebruik namelijk zelf op de racer ook gewoon 'standaard' massieve 330 schijven zonder enkel probleem.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

zo apr 02, 2017 15:48

Met een meetklok eerst eens opmeten of ze daadwerkelijk krom zijn. Evt. verglazing of iets in de blokken wordt wel eens onterecht afgeschoven op kromme schijven

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

zo apr 02, 2017 21:33

Wat voor blokken gebruik je Geert? Kan me moeilijk voorstellen dat het aan de schijven ligt. Gebruik namelijk zelf op de racer ook gewoon 'standaard' massieve 330 schijven zonder enkel probleem.
Oei, dat zou ik niet weten, ga ik morgen even uitzoeken!

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

zo apr 02, 2017 21:34

Met een meetklok eerst eens opmeten of ze daadwerkelijk krom zijn. Evt. verglazing of iets in de blokken wordt wel eens onterecht afgeschoven op kromme schijven
Goed punt, ga ik zeker als nakijk-tip aangeven bij m'n garage, thanks.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: Remschijf advies Giulietta QV turbo gevraagd

do apr 13, 2017 20:36

Inmiddels nieuwe schijven eronder, van ATE. De kromme Brembo's wel bewaard, want nog erg dik, dus ga die maar een keer ergens laten afdraaien en wegleggen als back-up. Blokken zijn overigens ook van Brembo.

Dus nu duimen dat ze het houden. Wel weer een verademing; remmen zonder trillend stuur :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”