Pagina 1 van 1

luchtvolumemeter

Geplaatst: wo nov 23, 2005 22:08
door hondaman
Maakt het ook uit hoe je de luchtvolumemeter plaatst?Ik bedoel of je hem ook op z'n kant kunt monteren(wegens ruimtegebrek)Of gaat dan het klepje klapperen als je bijvoorbeeld door een kuil rijd.

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: wo nov 23, 2005 22:18
door ravado
goeie vraag! Ik weet dat het niet uitmaakt of je de LHM ondersteboven monteert maar of ie ook op zijn zijkant kan?

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: wo nov 23, 2005 22:24
door Alessandro
Moet kunnen! Er zit immers een veer in, die relatief strak is. d.w.z. t.o.v. het gewicht van de klep. :roll: Ook is de klep goed gelagerd. :D
Daarnaast heb ik idd wel eens gezien dat ie in een giulia schuin tegen het binnenscherm gemonteerd zat. Dus dat lijkt mij geen probleem. :wink:

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: wo nov 23, 2005 22:40
door hondaman
Weer een zorg minder, :D Ik had wel eens gehoord van een auto met K-jetronic (Golf1 GTI b.v.)die erg stug afgeveerd was,dat die vreemde dingen deed op een hobbelige weg.

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: wo nov 23, 2005 23:33
door Alessandro
trouwens, bij een 75 TS zit ie standaard al een beetje scheef! :o

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: do nov 24, 2005 08:22
door roberto
Zit die bij een 75 Turbo niet op de kop?

RE: luchtvolumemeter

Geplaatst: do nov 24, 2005 08:51
door Maurizio
Ik heb bij mijn ring TS de lmm ook verticaal zitten (die is serieus stug) en je merkt er in de werking van de luchtklep niets van.
Theoretisch werken de zwaartekracht en hobbels mee om de klep iets verder open te trekken en dat geeft dus een wat rijker mengsel dan normaal.