ma dec 05, 2016 09:10
Even voor de zekerheid: je hebt het over de Gunson Eezibleed?
(Ik heb ook op "izi-bleed" gezocht, maar dat levert geen zinnige zoekresultaten op)
Ik heb daar mijn Bertone en 156 zonder problemen mee ontlucht en ook eens ververst.
Eezibleed werkt met overdruk, dus lucht aanzuigen zou niet moeten kunnen. Wat nog zou kunnen is dat je stopt door de druk er af te halen terwijl er nog een kolom van remolie in de slang zit die naar beneden wil en zo via de schroefdraad wat lucht aanzuigt. Ik kan me niet herinneren dat ik er last van had, maar dat is de enige manier die ik me kan voorstellen om valse lucht aan te zuigen. Dat zelfde probleem zou je overigens ook hebben met professionele ontluchtapparaten die elke garage gebruikt.
Dit effect voorkom je volgens mij als je gewoon de remolie op druk laat staan en dan de nippel dicht draait. Dus druk er op, nippel open, wachten tot de lucht er uit is, nippel weer dicht. Heb je dan nog het idee dat je valse lucht krijgt, dan zou je het opvangpotje eens wat hoger kunnen houden om de onderdruk door olie in de slang te verminderen.
Een beetje remolie tussen de schroefdraad van de nippel krijg je vanzelf en dat zou ook al wat af moeten dichten. Ik kreeg er geen kopervet bij en zou dat er ook zeker niet op de draad van de nippel smeren. Je wilt geen vet op oliebasis in je remtang. Als je er iets op wilt smeren, dan zou ik remmenvet gebruiken.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS