dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wielbouten + stalen wielen

vr jan 21, 2005 11:36

Weet iemand, of ik bij stalen wielen andere wielbouten moet gebruiken?
Nu heb ik de standaard speedline wielen, maar als het iets kouder wordt gaan er stalen wielen/winterbanden onder mijn 155 en ik heb weleens gehoord dat je dan andere (kortere/langere?) wielbouten nodig hebt...
It's not easy, being green (kermit)

Ruud33 16V

RE: wielbouten + stalen wielen

vr jan 21, 2005 12:02

Als al andere bouten op moeten zullen het waarschijnlijk kortere zijn. Vraag het even na bij de dealer of een bandencentrum zou ik zeggen. Ooit op een Golf cabrio van een vriend van mij te lange bouten gehad. Wegrijden en tik tik tik tik.... Kwamen achter de bouten tegen de remmerij... Oeps.... Kortere bouten in en gelukkig geen schade...

Lennart
Member
Member

vr jan 21, 2005 12:08

Als ik een wiel of iets heb gemonteerd, draai ik het altijd handmatig een paar keer rond. Hiermee kun je een hoop van dit soort ongein voorkomen.

Ruud33 16V

vr jan 21, 2005 12:11

Als ik een wiel of iets heb gemonteerd, draai ik het altijd handmatig een paar keer rond. Hiermee kun je een hoop van dit soort ongein voorkomen.

Dat doe ik nu ook wel hoor.....

Het scheelt dat het maar een golf was... :lol:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jan 21, 2005 13:47

Ik ben net even in de telefoon geklommen (figuurlijk dan :wink: ) en volgens de Alfadealer in Roermond moet ik waarschijnlijk kortere bouteen gebruiken. Nuttige info: ze hebben ze daar gebruikt liggen :D Het lijkt erop, dat ik een goede "echte dealer" heb gevonden :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Algemene Technische vragen”